Sv: Gula lindor på dressyrtävling??
Hihi jag har catagos boots i rooosa
Hihi jag har catagos boots i rooosa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur menar du? Benskydd får du både rida fram med och ha på prisutdelning, däremot får du inte ha skydden inne på tävlingsbanan när du gör din ritt.
Lindorna sätter man ju på när hästen görs i ordning inför framridningen, sedan sitter dom på till strax innan ritten eftersom lindorna inte heller är tillåta på tävlingsbanan. Oftast rider man fram i minst 30 minuter, så jag tycker inte att det är "ovärt" att linda när man ändå rider såpass länge.
Anta att du rider först i din klass och gör en såpass bra ritt att du kommer på placering, då har du en hel klass på kanske 30 ekipage innan det är dags för prisutdelning - då hinner/orkar du väl linda? Om du däremot startar sist och blir placerad, då kanske man bara hinner slänga på skydden innan det är dags att gå in.
dock är det astråkigt för dom är sydda åt samma håll alla fyra så man måste linda åt fel håll (det svider i mitt hjärta varje gång...) för att döskallarna ska vara åt rätt håll på högersidas benpar...
Jag tycker inte dressyr ryttare är "skygga" mot färgglatt, många tycker helt enkelt att det är skitfult!