Gula lindor på dressyrtävling??

Sv: Gula lindor på dressyrtävling??

Hur menar du? Benskydd får du både rida fram med och ha på prisutdelning, däremot får du inte ha skydden inne på tävlingsbanan när du gör din ritt.

Lindorna sätter man ju på när hästen görs i ordning inför framridningen, sedan sitter dom på till strax innan ritten eftersom lindorna inte heller är tillåta på tävlingsbanan. Oftast rider man fram i minst 30 minuter, så jag tycker inte att det är "ovärt" att linda när man ändå rider såpass länge.

Anta att du rider först i din klass och gör en såpass bra ritt att du kommer på placering, då har du en hel klass på kanske 30 ekipage innan det är dags för prisutdelning - då hinner/orkar du väl linda? Om du däremot startar sist och blir placerad, då kanske man bara hinner slänga på skydden innan det är dags att gå in.

Där sa du nåt! Tänkte inte på att det oftast är lång väntetid i en dressyrgren! :)

men asso får man rida med benlindor på dressyrtävling? :3 är det inte bara på framridningen?

Nej du får inte tävla med benlindor inne på banan, däremot får du ha lindor på framridning/prisutdelning.

okej tänkte la de.. sen såg ja de andra som hade skrivit .. efteråt hehe:)

dock är det astråkigt för dom är sydda åt samma håll alla fyra så man måste linda åt fel håll (det svider i mitt hjärta varje gång...) för att döskallarna ska vara åt rätt håll på högersidas benpar...

Min syster har också sådana lindor men när jag lindar så får döskallarna sitta upp och ner på höger sidan :D

Min kompis som tävlar dressyr spexar alltid med matchande benlindor och andra ateraljer på framridningen...
Tycker att dressyrvärlden är lite tråkig på det sättet att det är alltid samma gamla visa, samma färger bla bla bla... Och visst, det har ett syfte. Men gud SÅ tråkigt!
Sen folk som är så skygga mot tex lila benlindor och inte tycker att det hör hemma på framridningen. Big deal... Vad spelar det för roll?! :)

Jag är då främst van med westerntävlingar och jag älskar alla bling, bling grejer och färger som finns. Kommer nog aldrig vänja mig med dressyrens stelhet. ;)

Ja du kanske tycker att det är tråkigt, men jag tycker att det är snyggt med vitt, precis som du tycker att det är snyggt med lila??? Sedan tycker jag att det är snyggt med blingat pannband, medans vissa inte tycker det? Det är väl smaksak precis som allt annat.

Sen vet jag inte en enda dressyrryttare som är "skygg" för vad folk har för färg på lindorna på sina hästar på framridningen? Det är så många som försöker chocka så de smälter in i mängden bland rosa/lila/glitter.

Nu kanske jag misstolkar tonen i ditt inlägg här men det lät i mitt huvud lite stickit.
Hur som haver... Jag har aldrig påstått att andra måste hålla med mig i min åsikt om att jag tycker att det är tråkigt med bara vitt. Vill du ha vitt varsågod, vill du ha lila varsågod osv.
Det jag menar är att det vore roligare om man sj fick välja hur man vill se ut, sen om andra tycker att det är åt helvete så är det upp till var och en.
Jag tycker att dressyrekipage ser skit trista ut, och det är min åsikt. En annan kanske tycker bling bling westernryttare ser hemska ut. So?!
Men i slutändan så älskar jag ju ändå både att rida western och att rida dressyr.

Sen finns de folk som ÄR skygga mot färgglatt i dressyren, men du har förmodligen inte träffat på dom bara. ;)

Detta blev så off topic i denna tråd, sorry... Men nu har jag inget mer att tillägga! :d

jo, jag hade så först men de döskallarna som är påsydda vid fästet hamnar ju också upp och ner så jag har faktiskt lindat åt fel håll nu... usch, gör ju ont i hjätat varje gång :p

nu är iaf mina silverfärgade boots på väg, kommer bli assnyggt tror jag!

Jag tycker inte dressyr ryttare är "skygga" mot färgglatt, många tycker helt enkelt att det är skitfult!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka