Gula lindor på dressyrtävling??

Deimion

Trådstartare
Nu kom jag på en kul idé, imorgon ska jag ha gula lindor på framridningen hade jag tänkt. :idea: Haha, skrämma livet ur de andra dressyrryttarna. :bump:

Nej, snarare så att mina vita lindor har blivit så dåliga i karborren och därför vågar jag inte använda dem. :devil:

Min ponny går bäst med lindor och då undrar jag om det är godkänt med gula lindor, eller måste de vara vita?

Vad jag kunde se står det inget om detta i TR, utan bara att benskydd är godkänt. Visst gäller det alla färger då? Eller har jag snöat in mig alldeles för mycket? :eek:

Tillägg: Det berör en lokal ponnydressyrtävling :)

Skulle vara jättetacksam för svar :)

Senast ändrad:
Sv: Gula lindor på dressyrtävling??

Du får ha rosa, lila, turkosa, gula - vilken färg du vill på såväl benskydd som schabrak o ridbyxor! :)

Tack så jättemycket för ditt snabba svar! :bow: Okej, då kör vi gula lindor med vitt schabrak imorgon :D

hihi, så fult :p

skämt åsido, har kardborren blivit kass fungerar det utmärkt med ett varv eltejp eller liknande runt lindan, brukar jag göra med fungerande kardborre med, som extra säkerhet! :)

Jag tycker om rosa :D
79314.jpg

Edit: Såg att det var idag du skulle tävla så jag var visst lite sent ute:p Hoppas det har gått bra. :)

Jag brukar köra å grått, eftersom att jag har en grå kavaj och grå paspoal på schabraket.

KL

Allt annat än vitt eller möjligen svart/grått/beige tycker jag ser hemskt illa ut på en dressyrtävling, oavsett om det är framridning eller prisutdelning. Det sticker i mina ögon av att öppna den här tråden :p Usch.

Jag använde inte lindor igår faktiskt... Det var 32 grader varmt och stekande sol och det kändes inte såå lockande att ha fleecelindor på benen... Men någon annan gång ska de gula lindorna på :devil: Bara för att se reaktioner :) Nä, jag får se hur jag gör :)

Jag har haft neonrosa lindor på tävling:D Min stallkompis blev jättesur och sa att det var tur för mig att hon inte berättade för domaren för då skulle han se till att jag bara fick dåliga poäng(kom tvåa på 70% trots lindorna, mohahaha!)

haha, ja förhoppningsvis får man poäng efter ritten o inte efter lindfärgen på framridningen ;) Det är ju bara kul med folk som vågar vara annorlunda=)

kl

En liten dum fråga; eftersom man inte får ha benskydd när man tävlar dressyr, HUR orkar ni hålla på att linda på och av före och efter klass? :o Är det verkligen sååå viktigt på prisutdelning? ;)

Hur menar du? Benskydd får du både rida fram med och ha på prisutdelning, däremot får du inte ha skydden inne på tävlingsbanan när du gör din ritt.

Lindorna sätter man ju på när hästen görs i ordning inför framridningen, sedan sitter dom på till strax innan ritten eftersom lindorna inte heller är tillåta på tävlingsbanan. Oftast rider man fram i minst 30 minuter, så jag tycker inte att det är "ovärt" att linda när man ändå rider såpass länge.

Anta att du rider först i din klass och gör en såpass bra ritt att du kommer på placering, då har du en hel klass på kanske 30 ekipage innan det är dags för prisutdelning - då hinner/orkar du väl linda? Om du däremot startar sist och blir placerad, då kanske man bara hinner slänga på skydden innan det är dags att gå in.

kl

En liten dum fråga; eftersom man inte får ha benskydd när man tävlar dressyr, HUR orkar ni hålla på att linda på och av före och efter klass? :o Är det verkligen sååå viktigt på prisutdelning? ;)

Jag har alltid vita skydd med kardborreband som är lätta att ta av och på. Att linda är inte så där vansinnigt jobbigt men jag tycker att det är lättare och säkrare för medhjälparen att bara behöva plocka av skydd istället för att linda av.

Kl
Om någon har gula,gröna,blåa,rosa eller gredelina lindor på en tävling är inget jag skulle bry mig ett smack om. Skulle anta att det berodde på lite halvrisig smak men var och en gör ju som han el hon själv vill.

HAHA alexa jag stendiggar dig, skrämma slag av dressyrryttare :rofl: :bump:

Åhhh jag red alltid fram i babyblå på min ponny när jag tävlade honom :)
Kanske ska börja ha dom babyrosa med döskallar på nya kilen :rofl:

KUL!!!! med mer färg!

Är det grå döskallar på dom? :angel: Isf har jag likadana. Min böjelse för rosa eller lila saker är nog lite väl utpräglad. Ägaren till min foderhäst fick för ett tag sedan frågan vart hon har hästen numera. Den som frågade är innehavare till den lokala ridsportsbutiken och efter en liten stunds funderande så utbrast han "jaha, nu vet jag! Emma - Rosa och Lila!"

haha japp, jag fick dom av en tjej i stallet för hon tyckte det passade mig så bra! jag har en talang för att få konstiga lindor av folk!
dock är det astråkigt för dom är sydda åt samma håll alla fyra så man måste linda åt fel håll (det svider i mitt hjärta varje gång...) för att döskallarna ska vara åt rätt håll på högersidas benpar...

nu har jag ju hittat catagos brons, silver o guldboots också, vill ha silver + vitt på tävling, kommer bli sjukt fränt!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka