GUL_ZEBRA hjälp.....

N

Natali

Å nu är jag orolig, och jag kontaktar dig Gul_Zebra för att vad jag vet så har du också råttor (eller?).

Min ena ökenrotta beteer sig konstigt.

Hun ser gravid ut, men hun ser såpass gravid ut att magen hänger helt ned (hun släpar den rent ut sagt), hun klarar inte av att gå ordentligt och hennes ögon är inte öppna.
Hun har provat att dricka och äta lite, men det är inte snack om mkt åt gången.
Hun vill gärna ligga för sig själv - jag blir orolig för att hun har aldrig sätt ut sådan som hun gör nu även om hun har fått 2 kullar tidigare.

Vad kan detta vara, är hun sjuk tro?

Hjälp :confused:

Sv: GUL_ZEBRA hjälp.....

Jepp, jag har råttor, men inte ökenråttor tyvärr. För stor skillnad på tamråttor och ökenråttor så jag har ingen aning tyvärr...
Jag skulle iaf ringa och fråga veterinär vad de tycker, och åka in beroende på vad vetten säger.

Beaver på Zoonen.com kan ökenråttor vad jag vet, tror hon finns här också men jag är inte säker, och så finns ju Svenska Gerbilföreningen du kan fråga också.

Lycka till :)

Tackar tackar - ska kolla upp det med en gång. Nu har dem andra vuxna råttorna samlat sig runt henne, tvättar henne osv... Tycker inte om detta alls, skit skumt.

pajaztar skrev:
Det är inte nån tumör då?
Jag har ingen aning - hun såg inte ut sådan på lördagen, helt plötlsigt på söndagen så såg hun konstig ut, med tanke på magen, gång etc.

Tja, vad jag kan säga är ju att tumörer inte kommer så plötsligt utan de växer sig fram. Sen tar det stopp på vad jag vet :/
Hoppas det löser sig för henne!

Ja precis vad jag tänkte, hun har druckit lite till nu - men ser ut till att vara i lika dålig form annars :crazy:

Vi har tyvärr inte någon smådjurs jourvet här i Norge :mad: och alla andra har stängt sina kontorer.

Ok.

Du kan inte ringa någon i Sverige då? Jag menar, du kan ju få tips om vad du kan göra tills det öppnar iaf.

Journumret till Falu djursjukhus är iaf 023-646 10, det går att ringa fram till kl 22.30.
Till strömsholm är det tel 0220-458 45, tror de har öppet hela natten.

Ingen aning med smådjur så, jag vet bara att de har vet i Falun som kan tamråttor. Men något hum lär de ju ha iaf, vet de inte så är det ju iaf värt ett försök :)

Hur har det gått?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 589
Senast: Enya
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 177
Hundhälsa Jag kan ju börja den här tråden med att jag känner mig förföljd av problem med mina djur. :arghh: Valp, nu 22 veckor. Det börjar med...
2
Svar
34
· Visningar
3 622
Senast: Tonto
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 780

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka