Gul vätska bak

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Tranquility
  • Startdatum Startdatum
T

Tranquility

Hej!

Mitt sto gick sönder väldigt för två år sedan efter fölningen. Hon låg ner i flera dagarefter första fölningen och rullade t.o.m. över på rygg så att fölet fick dia när hon låg ner. Hon fick även kolik ett flertal gånger. Vi fick hålla upp ett år med avel på henne och "opererade" henne bak ett flertalgånger. Fick tillslut OK av veterinären förra året att betäcka om henne... Nu fölade hon igen den 11 maj. Det gick mycket bättre denna gången och hon äter och rör sig mycket i hagen. Hon ligger inte ner alls... och ser hur pigg och frisk ut som helst. Dock med ett undantag. När hon springer så kommer det gul genomskinlig vätska ur musen på henne fortfarande (nu dag 4 dagar senare). Blev bättre dag 2 men har börjat igen. Det ser inte ut som var, utan mera urin... Någon som varit med om detta???

Sv: Gul vätska bak

Det kan ju vara urin, fölet kan ju ha perforerat henne, hur gick fölningen?

...eller så finns det mer kvar av resterna från fölningen. Vissa ston behöver flera dygn på sig för att rena sig. Bland annat en av anledningarna till att många avstår från betäckning på fölbrunsten, att stona inte är helt rena ännu vid den tidpunkten.

Mitt ena sto läckte urin ett tag efter en jobbig fölning för 3 år sedan, nu blev hon även infekterad i livmodern och behandlades därför med antibiotika men vad gällde urinläckaget var min veterinär inte alls orolig utan hade sett det flera gånger efter fölningar. Och mkt riktigt slutade hon läcka efter ett tag. Kommer ärligt talat inte ihåg exakt hur länge det tog men max typ 2 veckor. Hon läckte aldrig vid stillastående utan det var ofta just när hon började springa odyl. Det var ingen tvekan om att det var urin som kom luktade tydligt.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 395
Senast: Keb71
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 333
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 864

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat