K

knasan

Någon som vet var jag kan få tag på de la Guérnieres ridlära? (Felstavat) Innan fanns det en litteraturlista på detta forum, och där var tips om en länk med den "boken" på svenska. Men nu har jag bytt dator och missat att kopiera över mina favorithemsidor till den nya... tacksam för hjälp! Har velat ha boken länge!

Och kanske är det dags för en ny litteraturlista på FAQ:en snart igen?
 
Sv: guerniere

Vet ett ställe som säljer den både på engelska och tyska. PMar om det (edit: går inte att PMa dig).

Annars vet jag inte hur den är att få tag på genom vanliga bokhandlar, både på nätet och vanliga.
 
Senast ändrad:
Sv: guerniere

Finns att köpa från Adlibris på nätet för 577kr tror jag det var. Vet inte om man får skriva namn på sådant här, men det gick inte att PM.a dej. så jag hoppas inte jag blir utslängd nu:confused:
 
Sv: guerniere

Var?? PM.a mej! vill oxå ha den men har inte råd ännu. Köpte sadel i veckan = luspank
 
Sv: guerniere

Jag har lånat den på bibliotek. Det var billigt och bra! :idea:

Skitbra om man ska bygga ett litet ridhus och jobba häst i pilarer och rida på för många spår. Kanske i konstfärdiga krumelutter som ingen gjort på 200 år?

Nej, men ärligt talat. Går det inte lite hysteri i alla dessa "måste läsa"?

(Sa hon som läser hur mkt som helst... :angel: )
 
Sv: guerniere

Ja, men det är ju kul att läsa även om man inte tänkte bygga pilarer på stallplan...hmmm, man anses nog som tillräckligt knäpp som det är ändå, pilarerna vore nog too much för övriga i stallet.:D
 
Sv: guerniere

Tack! Den länken funkade bra. Men den finns alltså inte satt i digital text, bara inscannad?

Ja, det där med pilarer ska jag komma ihåg, har ju "eget" stall numera, brorsan rev några telefonstolpar i sommar, kanske man kan använda dem till något...???:smirk:

Och en liten utomhusridbana ska jag anlägga nästa år (eller så) och då kanske man skulle ta måtten på 12X24 meter? Det går ju att dela på mitten till en picadero isåfall. Räcker det, eller måste en ridbana vara större för att vara användbar tycker ni? (Synd att förstöra fin betesmark).

Har letat på Adlibris tidigare, men hur gör man när man söker på namn? Det finns ju inte om man tittar i avdelningen "djurböcker". Finns den på svenska? (Vill hoppa engelskan).
 
Sv: guerniere

Jag skojade mest faktiskt.

Men jag håller ändå inte med dig. Det är romantiserande att tro att ridkonsten för 200 år sedan var så fantastisk, speciellt om man tittar på bilderna som kommer med i Guerniere. Underhalsar, undantryckta ryggar och sitsar som verkligen säger till hästen "gud NÅDE dig om du kommer upp med ryggen!". Men det tycks inte så många fokusera på?

(Allmänbildande - det är det dock!!!)
 
Sv: guerniere

Finns väl inget mått som en ridbana MÅSTE vara, man bestämmer väl själv vad man tycker behövs, 20x40 brukar väl vara det minsta man bygger vanligtvis, men det är ju upp till var och en att bestämma. Jag hade nog kunnat tänka mej en mindre bana bara jag haft något att rida på, just nu rider jag på en liten volt på stallplan när ingen parkerat bilar där och allt är bättre än det.
Telefonstolpar borde bli perfekta pilarer, gör något fint i toppen på dem också så får du nog en häftig ridbana.
Boken finns bara på engelska vad jag vet, skickar en länk till dej:) .
 
Sv: guerniere

Det går inte att skicka e-post till dej:confused: , annars hade jag skickat länken...
 
Sv: guerniere

Jo, när jag loggade in på buke för första gången klickade jag bort mail-funktionen eftersom jag inte visste hur det skulle fungera, och sedan har jag inte vetat hur man får dit den igen. Så det går inte att pm:a till knasan.

Finns den bara på engelska så kan jag vänta med det tills senare, det brådskar inte, har ingen häst som går att rida på iallafall än på länge! Tack iallafall! Har hämtat pdf:en iallafall så länge. Typiskt nog är bläcket slut. Har dock för mej att det fanns en med digitalt satt text på svenska, men kanske ingen av er som är inne just nu känner till det.
 
Sv: guerniere

Nu är min skrivare helt sluuut...blir nog inte sej själv på en vecka!:)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 392
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 246
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 327
Senast: WildWilma
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 630
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp