grundvaccinering

N

Nate

Hur lång tid får det max gå från 1:a influensa vaccineringen till den 2:a? Minns inte om det var 4-6 veckor eller 6-8 veckor :o

Sv: grundvaccinering

Jag har för mig att vaccineringen ska ske mellan 21-92 dagar efter den första.
Men jag kanske minns helt fel...

Vid grundvaccingering, så tar man den andra sprutan efter 4-6 veckor. Därefter efter ett halvår, sedan efter ytterligare ett halvår. Sedan gäller det en gång om året! :smirk:

Min lille har precis blivit färdig med sin grundvaccinering. :smirk:

alltså 3 - 13 veckor? Får det verkligen gå så långt mellan de två?

no need to smirk me :p

får det gå längre än 6 veckor eller är det max? Vet kommer nämligen till stallet om några veckor när det är tandkoll men enligt max 6 veckors regel måste jag ta ut distriktarn innan och vaccinera senast i slutet av nästa vecka. Skulle ju vara perfekt ifall man kunde vänta någon vecka extra och slå två flugor i en smäll :idea:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 034
Senast: Puffindog
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
683
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka