grundvaccinering boutolism

Taz

Trådstartare
Hejsan!

Bara undrar en sak.......

Hur långt emellan ska det gå när man grundvaccinerar mot boutolism??

Jag har fått lite olika svar på den frågan och tänkte höra med er hur ni har gjort när ni vaccinerat.

:bump:

Sv: grundvaccinering boutolism

Efter första sprutan ska det gå en månad till spruta nummer två, därefter ytterligare en månad till nummer tre. Sedan räcker det med en spruta en gång om året.

Immer

tack så mycket för era svar:bow:

då vet jag det, ska börja vaccinera nu om några dagar:)

:bow:

Botulism

Grundvaccinering: Tre grundvaccineringar, med fyra veckors mellanrum
Booster: En gång årligen
Föl: Får antikroppar från mamman. Se till att stoet är vaccinerat. Föl kan vaccineras från 4 månaders ålder.

Grundvaccinering botulism: 3sprutor, med 4-6veckors mellanrumm och sedan 1gång årligen är iallafall dom rekomendationerna jag fick när jag nu grundvaccinerade min häst.

Liknande trådar

Hästvård Jag försöker googla men hittar inte svar på frågan... Efter att hästen fått sin årsvaccination, hur lång tid behöver det gå innan man...
Svar
4
· Visningar
684
Senast: Sirap
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
534
Senast: Kristall10
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
563
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Jag undrar över en sak. Min sambo jobbar på ett stort värmeverk och de använder ren beckolja i sitt jobb. Jag har kollat på ren...
Svar
2
· Visningar
688
Senast: Empalie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama