Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Nån som vill leka tjutmoj med mig?
Annars skickar jag upp henne till ödeskogen
"När Gnist ryter stannar hundarna"- Gammalt djungelordspråk
men hallå dom är ju små ulltussar på lagom höjd och skitroliga för dom studsar lite hit och ditDen andra fick jag för ett halvår sen, hon var alltså 4,5 år när jag fick henne. Kan ju säga att mina höns var väldigt spännande då, men nu bryr hon sig inte, så fågelbiten är avklarad, vi har tränat en del sånt.
Och det roliga är att hon stannar för hjort, rådjur och gris, men inte för harjävlarna....
Och jag har tränat att hon ska vara lugn när det är massa harar runt benen, och det är hon, så länge jag är inom en viss radie. Och jag tror inte att det funkar att avbryta henne när hon väl kommit in i jakten och som du säger, då är dte ju för sent.
Annars är hon otroligt lyhörd, jag har ligg på så lång avstånd som hon hör mig på och hon är väldigt lätt på så sätt, samma sak med stanna. Men det är en för stor störning, fåglar är inte alls samma störning.
Det du skrev om att fjäska in i flocken, det är är intressant för det tänkte jag på idag.
Jag är rätt cool i såna här situationer, så när jag fattade att de inte tänkte vända efter några sekunder så gick jag vidare tyst, men jag såg dem.
Iaf, de vände ju tillbaka bara efter en minut, säkert mindre. Loka blev då orolig och letade snabbt upp närmsta vägen tillbaka till mig. När hon kom fram sa jag ingenting utan bara gick, detta medförde att hon gick klistrad bredvid mig hela vägen hem till dörren.
Fortune lullade runt som vanligt och fattade inte alls att hon var tänkt att fjäska, hon körde sitt rejs...
Alltså, hon är självständig på ett konstigt vis, för samtidigt som hon är förarvek och väldigt fäst vid mig så tvekar hon inte att bara dra ifrån i detta läget. När jag har henne som kortdrivare på hjortjakt är hon skoputsare och springer max 50 meter i från och lämnar mig knappt vid viltkontakt...
Så, jag blir inte riktigt klok på henne...
men herregud pangare, då får du ursäkta oss mänskliga hundägare som faktiskt går bet ibland. LV's föräldrar var väl knappt födda när du hade din första hund, och förr eller senare i sitt liv med hundar lär man träffa på en som inte beter sig som man är van vid. och det är då det uppstår problem. nu har LV tack och lov inte låtit detta utvecklas till något stort problem, utan TAR HJÄLP och förhoppningsvis har hon lärt sig ännu mer till nästa hund. UTAN förbjudna redskap.
Jag tror inte det var Pangares eget citat det där........
Jag har fått för mig att Pangare har Vorsteh........rätta mig någon om jag har fel