Grovlek på sand till ridbana

Jezzie

Trådstartare
Då min ridbana blivit aningen hård tänkte jag lägga på lite mer sand, men har ingen aning vad jag ska ta för grovlek, det ska väl vara något som binderihop litegrann? Vill helst inte slänga på så mycket mer stenmjöl då det ju brukar göra det ännu hårdare. Någon som har koll på sånt här?

Sv: Grovlek på sand till ridbana

Far runt och titta på andra banor och se vad de lagt och vad du tycker om det är mitt tips. Man tycker så olika, somliga vill ha mjukare, tyngre underlag och somliga vill ha fastare och alla tycker sitt tyckande är det bästa :)

Sv: Grovlek på sand till ridbana

Då min ridbana blivit aningen hård tänkte jag lägga på lite mer sand, men har ingen aning vad jag ska ta för grovlek, det ska väl vara något som binderihop litegrann? Vill helst inte slänga på så mycket mer stenmjöl då det ju brukar göra det ännu hårdare. Någon som har koll på sånt här?

Det beror väl helt på vilken sport du ska utöva där, och vilken hästras du har ;)

Liknande trådar

Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
954
Senast: Lars L
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt stor ridbana i ren naturlig sand. Vi har inte tillfört något till den utan marken är av ren sand vilket är...
Svar
7
· Visningar
1 093
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 144
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 568
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022