Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, tyvärr. Jag kommer inte ha råd med några fantasipriser hur mycket jag än älskar dem så jag måste vara realist och inse att det kan vara slut med häst nu.Är det så illa?
Var hittar man bra en lie? Har du något tips?
Det finns ju massa fält att slå, det annonseras dagligen om det men intresset verkar lågt?
Är det fräscht och dammfritt är det ju inga problem. Däremot ser jag ett stort problem med de som säljer/ger bort/tar emot/köper flera år gammalt hö och halm som uppenbart är dåligt. Dåligt strö eller dåligt foder ska ju inga djur ha.En fråga, Jag har på mitt loft liggande en hel del halmbalar som bara ligger. dem är väl ett par år gamla minst så kanske inget foder direkt men tror ni jag borde lägga ut det som strö? Så slipper ju folk använda ny halm till det. Eller är det bara skit som likabra kan ligga kvar?
Jag använder det till tupparna och skakar man ut det så dammar inte överdrivet mycket mer än vad vanlig halm kan damma. Men då har jag visserligen bara tagit nån enstaka bal precis vid luckan/hålet upp. Vet inte hur det ser ut längre in.Är det fräscht och dammfritt är det ju inga problem. Däremot ser jag ett stort problem med de som säljer/ger bort/tar emot/köper flera år gammalt hö och halm som uppenbart är dåligt. Dåligt strö eller dåligt foder ska ju inga djur ha.
En fråga, Jag har på mitt loft liggande en hel del halmbalar som bara ligger. dem är väl ett par år gamla minst så kanske inget foder direkt men tror ni jag borde lägga ut det som strö? Så slipper ju folk använda ny halm till det. Eller är det bara skit som likabra kan ligga kvar?
Pil är ju typiskt ett träd som brukat hamlas så kolla ev intresse.Visst var här några som skulle börja hamla? Vi har en rätt lång radda med pil som vi behöver klippa till litta. Kan vi lämna det till bönderna som foder eller är pil giftigt??