Groov 125!

Sv: Groov 125!

Jag ger min torr, men eftersom pållen vill ha lucern blöööt så blir den lite blöt i alla fall.
 
Sv: Groov 125!

Jag ger blötlagt till mitt sto, dom på kraaft sa att hästen tillgodogör sig näringen bättre då.
 
Sv: Groov 125!

*kl*

Okej! Tack för svaren då får nog min dam det blötlagt eftersom hon äter lucernen blöt.
 
Sv: Groov 125!

Jag blandar med ganska blöt betfor, men jag blötlägger inte helt. Det ser godare ut när det inte är en enda gröt.... Även om hästarna kanske inte bryr sig!!:p
 
Sv: Groov 125!

Jag ger torrt, men skulle kunna tänka mig att blöta om hästen krävde det. (Dåliga tänder, sorterar ut mineraler etc.)
 
Sv: Groov 125!

Jag ger torr på morgonen, o blandar med betfor o havre på kvällen. Min häst gillar båda. Tar dock kortare tid för henne att äta om den är torr.
 
Sv: Groov 125!

jag ger torr o har inte märkt några problem med det
 
Sv: Groov 125!

Jag ger iofs. Groov 90 nu, gav 125:an förut, men konsistensen är det ju inte någon större skillnad på.
Ger min torr tsm. med havren dock får hon betfor också på kvällen så då blir den ju lite blöt då, men på morgonen äter hon den torr.
Har inte haft några problem, dock sägs de ju att de ska kunna få foderstrups... heter det förstoppning? Jag har helt tappat orden :o
 
Sv: Groov 125!

*kl*

Tack åter igen för era svar! Det är just det där med foderstrupsförstoppning man är orolig för. Men eftersom hon ändå äter lucernen blöt är dte inga större problem att kasta ner Grooven i samma hink. TYckte när jag kände på det att den inte är så hård i sin pellets den gick lätt att bryta av trots mina svaga onda händer. Man kan kanske vräka ner det i lucernen och låta det ligga 10 minuter eller så hinner det svälla något då?
 
Sv: Groov 125!

Jag ger både och. Men den blöts inte längre tid än det tar att äta upp 2 nävar blötlagd betfor. Min är inte glupsk så det är ingen fara att ge torr men jag skulle ändå rekommendera dom som har glupska hästar att blöta lite.
 
Sv: Groov 125!

jag ger torr av den enkla anledningen att min häst inte gärna äter den om den är blöt. äter otoligt sakta oxå. ingen glupsk madam inte. nästan så jag får ge betfor och groov separat på kvällen för hon vill inte gäran äta grooven då den är blöt av betforen.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
977
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
552
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 205
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
496
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp