Groompoolen??

snigelfarmor

Trådstartare
Hej!

Nu ska jag försöka ta mig ner till skåne och tävla, men jag har ingen groom till mitt ekipage ännu. Är det någon som känner någon lätt och trevlig typ som kan sitta bredvid mig den 12 september?

Jag kör shettis med maratonvagn.

/jenny

Sv: Groompoolen??

Hur tung? Var går tävlingen? Är det rimligt avstånd så kan kanske jag hjälpa dej. Har dock ingen erfarenhet av grooming.:)

Antar att du åker från Öland? Hade du åkt från Uppsala-trakten hade jag kunnat följa med. ;) Lycka till!

åsbo, norra skåne. Jag åker från öland så alla däremellan kan följa med, jag ordnar gratis boende och bjuder självklart på maten :)

helst inte tyngre än mig själv, dvs max 75 kilo.

Nej...ger snart upp. Varför känner jag inga smala människor? :) Bäst är väl om jag själv vägt 40 kilo, då hade jag kunnat ta vem som helst i vagnen.
Är det ingen som vet någon som kan sitta i vagnen på lördag, får snart sätta min mor där! och vi väger lika mycket. Känner inte alls att det "fixar sig" nu.

Födelarna med shettis försvinner ju om man inte hittar den perfekta groomen :)

Nej...ger snart upp. Varför känner jag inga smala människor? :) Bäst är väl om jag själv vägt 40 kilo, då hade jag kunnat ta vem som helst i vagnen.
Är det ingen som vet någon som kan sitta i vagnen på lördag, får snart sätta min mor där! och vi väger lika mycket. Känner inte alls att det "fixar sig" nu.

Födelarna med shettis försvinner ju om man inte hittar den perfekta groomen :)

Har du kollat på ridskolorna i närheten? Jag raggade upp en aldeles perfekt liten shettis-groom genom ett inlägg i gästboken på ridklubbens hemsida :)

bra ide! Har hittat en svägerska som vågar :) så nu ska jag kunna sova inatt. Tack alla som läst.

(söker groom till flyinge och blekinge med, om ni vet någon. )

Att söka på ridskolorna är ett supertips och otroligt uppskattat av ridskoleryttarna!
Ett bra sett att visa upp körningen för fler ungdommar!

Kan ni inte komma upp till västmanland så kan jag grooma! Väger ca 43kg :)

Det är ju bättre att fånga in orädda ridskoletjejer än att skrämma upp andras morsor.

En kusk hos oss brukar dra den historien om hur han fick en mamma att aldrig mera grooma :) I första hindret var det knäpptyst, i andra med, men i tredje, vattenhindret, då skrek hon i högan skyn!

Det hade ju varit både roligt och lärorikt men jag bär tyvärr på ett par kilo för mycket :(

I dressyr ska man sitta still, vara tyst, ha fina kläder och se lycklig ut. I precision räcker det att man sitter still och är tyst.

I maraton måste man kunna vägarna för att stå på rätt sida för att hålla vagnen (fyrhjulig vagn) på rätt köl i svängarna. I maraton får man även hjälpa till att hålla reda på klockan, tiden och skyltningen så man håller ett lagom temp och passera pliktportar mm.

Många grooms är ju även hästskötare mm men det är ju en helt annan sak.;)

Jo sen är det ju lite småsaker man ska göra som groom också. Munnen och bettet skall visas i målgång i maraton och vid spann kontroll skall man stå vid huvudet så det underlätta ju att man är lite hästvan.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: Mli
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
995
Senast: Cattis_E
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 760
Senast: Nevermind
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 681
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Årets matbluff
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter