grooma för tävling!!

gerd

Trådstartare
Ja.. Nu när tävlings säsongen snart sätter i gång på allvar så hade det vart kul om vi kunde dela med oss av våra bästa och smartaste grooming tips, både för häst och oss sjävla (om man känner att det behövs:D)

Själv har jag inte så många knep och knåp som inte är vida kända, men hoppas att får höra era.. lägg gärna in bilder oxå:bump:

Sv: grooma för tävling!!

Eftersom att jag har en palomino som ska ha vit man och svans kan jag väl säga att den är mer grå än vit. Världens bästa tips för att få den kritvit är att ha på lite utspäd jodopax. Gnugga in det ordentligt och låt det sedan torka av sig själv, det blir inte gult utan kritvitt! Funkar på alla vita märken på kroppen också.

Adda lite potatismjöl så får du först roliga färger, men sen blir det VITT! Lägg gärna i över natten o sätt strumpa över eller linda :-) /C

Adda lite potatismjöl så får du först roliga färger, men sen blir det VITT! Lägg gärna i över natten o sätt strumpa över eller linda :-) /C

Ännu bättre är vit spray färg .... ;) I like...:cool::D

Det blir så attans svårt att få bort sen ;), min variant ger allt mellan brunt, rosa och grönt resultat inna ndet blir färdigt :-)
/C

Men stämmer det?? När jag haft jodopaxbandage på vita ben så är dom ju gula i veckor...? Hur utspätt måste det vara för att få den effekten du berättar om. Pyttelite bara eller...?

Men stämmer det?? När jag haft jodopaxbandage på vita ben så är dom ju gula i veckor...? Hur utspätt måste det vara för att få den effekten du berättar om. Pyttelite bara eller...?

Nej, jag tycker inte det fungerar, har samma erfarenhet som dig... skimmel+jodopax-ingen hitt...

Och dessutom finns det så många andra bra produkter numera...
vit schampoon, torr schampon, vit spray färg, pepi spray etc.

Hmm, konstigt. På min fungerar det och på hästarna i stallet. Jag spär ut det som vanligt och duttar sedan på det, man får dock inte använda allt för mycket utan bara dutta på det.

Jag har vitschampoo på min palomino! Jag brukar tänka på att klippa hästen några dagar innan tävling (man, svans, ben, öron osv.) tycker det ser snyggast ut om det hunnit rätta till sig lite naturligt, + att de "fel" man eventuellt gör ofta kommer fram efter några dagar!

Tips för att hålla sig själv ren är att ta med en hästskötare. Dock litar jag aldrig på att nån annan kan fixa min häst så jag brukar skita ner mig istället.. Svarta mockachaps och en gul häst som fäller är ingen bra kombination :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 028
Senast: Sasse
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 771
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 010
Senast: Snurrfian
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 556
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar