Sv: Groom?

Vet att det var en person som var väldigt impopulär under VM i Stockholm... Som åkte av från nån av Pålsonarnas vagn...

Nej hu:eek: Dom behöver inte träna på attt ramla av det händer tids nog ändå:idea:

miamiamia skrev:
Nej hu:eek: Dom behöver inte träna på attt ramla av det händer tids nog ändå:idea:
Du får utveckla nån anordning så du kan sätta fast groomen på vagnen, så den jäkeln inte kan ramla av! :angel:
Skit samma om vagnen välter, groomar är väl utbytbara ;)

...och nej jag är verkligen inte seriös, bara lite kaffestinn. :o

åke skrev:
Måste en groom vara snabb? Altså kunna springa fort? Jag tänker på om man skulle tappa den. För man stannar väl inte och väntar in groomen, Han/hon måste väl kuta ikapp?

Ahh :rofl:
Tappa "den"??
Den där saken bakpå, det gör väl inget :rofl:

"tappa groomen sist" tävling :bow:
Jag är kusk!! :D :banana: :devil:

Groom? Jag?? Nä nää nääää :eek:
:rofl: :D :)

Jo men det finns ju kurser i att lära sig ramla av hästryggen säkert!
Varför inte för groomen att ramla av vagnen säkert? :idea:
Äh vurpar man så gör man, att tänka på hur säkert hinner man ju sällan då har man redan landat :rofl:

/L

_L_ skrev:
Äh vurpar man så gör man, att tänka på hur säkert hinner man ju sällan då har man redan landat :rofl:
/L
För som miamiamia skrev så kostar det 10 straff... 10 straff= 50 sekunder i hinder man måste vara snabbare än alla andra...

_L_ skrev:

Groom? Jag?? Nä nää nääää :eek:
:rofl: :D :)

Jo men det finns ju kurser i att lära sig ramla av hästryggen säkert!

/L
Jag kan testa att var ramla av groom åt dig! :idea:
Har nån konstig kropp som inte gör sig illa, trots fina avflygningar från hästryggen och även vurpor med häst över mig. :eek:

Stunt- Tomte.
Bara jag slipper prestera själv så :angel:

trots fina avflygningar från hästryggen och även vurpor med häst över mig.
Tur du lever som far fram så :eek: :D
Fast jag tror det är mer "go" i dina fjordingar :D
Men nu ska vi ju inte ta livet av nån så då blir min fjordings snigelfart utmärkt! :)

/L

_L_ skrev:
Tur du lever som far fram så :eek: :D
Fast jag tror det är mer "go" i dina fjordingar :D
Men nu ska vi ju inte ta livet av nån så då blir min fjordings snigelfart utmärkt! :)

/L
Kanske ska förtydliga lite, det var alltså inte under körning jag gjort det där token, utan när jag ridit. :p
Jao, det har nog varit lite fart i oss, men kom hit med din dam du så ska vi nog hitta gasen på henne med :devil: :angel:

Men 600 kg (eller nätt fjording ala 400 kg :D) är inte kul att vurpa med när man rider :eek:, när man kör får man ju "bara" vagnen över sig :D
Fast då blir man väl strimlad av allt i järn :eek:

Hitta gasen! :D
Ja ibland undrar man ju vad hon har den! :)
Fast på hemväg mot kompisarna i hagen brukar det bli normalt tempo :smirk:
Har bara ridit o kört emsam/ett ekipage, undrar vad hon skulle hitta på om hagkompisen rejsade om henne, i trav (fd travare) :rofl:
Undrar om hon skulle hinna ikapp även om hon galopperade! :D

Fast jag tror det blir fart med lite pisk :devil:
Men den glömmer jag i sadelkammaren jämt :angel:

/L

Senast ändrad:

Ja, nog har man gjort sina vurpor i sina dagar. Hua.

Men måste en groom höra bra då eller kan man ha en halv döv?

Bäst är väl en med fräsha sinnen :D
Men det går väl med halvdöv?
Bara den kan se så :D
Kunna gå? Ok då
Måste väl ha armar oxå
Så krångligt allt ska vara :D

Har du vurpat med Åke? :D

/L

Ja ardennrar är ju i det lungaste laget :smirk:
Nordsvenskar kan vara knepiga och jag har flygit av sådana faktiskt!
Min fjording är lite busig men än så länge för lat/otränad för att hitta på några större skutt :D

En ardenner som körs i maraton? Nån som sett?
Jag har sett en bild har jag för mig (ej svensk) men då måste nog groomen vara av lite tyngre sorten skulle jag tro :D
Men en ardenner orkar väl inte springa :o jag menar ju de är ju gjorta för lungt tempo i första hand?
Nordsvenskar finns det väl ganska många som tävlar i körning.

/L

_L_ skrev:
Ja ardennrar är ju i det lungaste laget :smirk:
Nordsvenskar kan vara knepiga och jag har flygit av sådana faktiskt!
Min fjording är lite busig men än så länge för lat/otränad för att hitta på några större skutt :D

En ardenner som körs i maraton? Nån som sett?
Jag har sett en bild har jag för mig (ej svensk) men då måste nog groomen vara av lite tyngre sorten skulle jag tro :D
Men en ardenner orkar väl inte springa :o jag menar ju de är ju gjorta för lungt tempo i första hand?
Nordsvenskar finns det väl ganska många som tävlar i körning.

/L
Jodå dom kan kuta sablar dom där.(ja, det förståss inte riktigt alla) Man får passa sig bara så man inte får en jordkockla i skallen då dom bränner iväg.

Liknande trådar

Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: Barret
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 533
Senast: DeCloe
·
Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 935
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar