Grönt kort

L

Lex

Citat RHA
"I avvaktan på den utredning angående ”gröna kortets” framtid som WRAS nya styrelse tillsatt.." "..klar 13 juni.."
Någon som vet vem som ska utreda och vad som ska utredas?

/mvh Lex :confused:

WRAS nya styrelse har lyssnat på bl.a. RHA samt tre tävlingsarrangörer och deras oro för ko-klassernas framtid i Sverige. Det verkar som den nya styrelsen vill skaffa sig en totalbild över "läget", varför många inte tagit kortet och om det går att finna en gemensam princip för hela westernsverige.
I praktiken betyder det att det bara är att anmäla sig till årets ko-tävlingar oavsett om man har grönt kort eller inte. Man kommer att erbjudas möjlighet att tävla.

Hade förmånen att sitta och tjuvlyssna på mötet när styrelsen diskuterade detta och om jag inte missminner mig så har föregående talare rätt..... :smirk:

/Carina :bump: :bump: :banana: :banana:

Hoppas att dom kommer fram till att det bästa om man nu ska ha ett grönt kort är att ta efter det som finns inom hopp och dressyr - ett kort oavsett nivå eller vilken av grenarna man tänker tävla i.

:bow: :bow: :bow: till den nya styrelsen som vågar ta tag i denna något infekterade fråga.

Malin

Jag tycker också att vi ska lyfta på hatten för den nya styrelsen och dess ordförande. Det bådar gott inför framtiden. Jag tror att man denna gång kommer att skapa något som från början är förankrat hos Sveriges westernryttare.

Jag skulle inte bli förvånad om tävlingarna körs utanför WRAS om grönt kort krävs.

Enligt folk i RHA's styrelse som jag känner, finns ett beslut på att lägga tävlingen utanför WRAS om inte det kommer ett vettigt besked ( frysning av grönt kort ) efter WRAS nästa möte. Dessutom hade tydligen arrangörerna för Hjo-ko och Slöinge fattat samma beslut. Läste på RHA's hemsida att de fått tag på boxar till tävlingen så man slipper rephagar, vettigt tycker jag! :bow: :bow: :bow:

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
31 344
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 706
Senast: Fraegd
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 237
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar