Grönt kort?

S

salwi

Ni som tävlar inom western har ni grönt kort och samma tävlingslicenser som i den engelska ridningen?
En fråga som dök upp här om dagen och ni kan med all säkerhet besvara den, kunde vara bra att veta inför framtiden, för engelsk ridning/tävling inte är så intressant att fundera över längre. :)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Grönt kort?

De licenser som man har för att tävla hopp/dressyr gäller inte när man tävlar western. Man behöver inget grönt kort.

Ska du tävla WRAS-tävlingar så löser du licens för dig och hästen hos WRAS. Det finns engångslicenser och helårs-/livstidslicens. Du behöver också vara medlem i en klubb som är ansluten till WRAS för att få tävla. Hemsida och mer info hittar du här.
På e-nivå(typ träningstävling) så behövs det inga licenser eller medlemskap.

Är ej 100 % säker på hur det är om du ska tävla för AQHA eller liknade, det får någon annan svara på.

Det lät perfekt, ska läsa på. :)
Hade mina aningar om att man inte har samma licenser inom western, men visste inte.

Det har varit prat om att införa grönt kort för youth-ryttare inom WRAS. Men om det kommer bli så eller ej vågar jag inte svara på...

Okej, bra att veta, för det ligger som sagt långt fram i tiden om vi skulle våga oss ut på någon liten tävling.

Liknande trådar

Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 653
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 685
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka