Grönt Kort :S

S

Summergirl

Jag hade tänkt att ta grönt kort nu till hösten, är det svårt ? Någon som har tagit det som kan säga hur de var ? Skulle va evigt tacksam c(x Skit nervörs :P Och vet ni någon klubb i sörmland som ska ha en Grönt Kort-kurs i höst ? Och är de någon som ska va me på den isåfall ? Jag läste lite på ridsport.se om grönt kort och hur man skulle förbereda sig :P och de står typ att man ska läsa igenom TR , men de är jue typ olika böcker för olika grenar :confused: Ska man läsa alla ?!?! xS Eller räcker de typ att kolla "gemensamma regler" ? :P

Sv: Grönt Kort :S

Du får ha TR när du gör provet.
När jag gjorde mitt prov var det mest om hur man lastade en häst på "rätt" sätt. Vilken utrustning den skulle ha osv. Sen vilka papper man behöver med sig när man tävlar.
Men som sagt, man får ha TR :)

fär man ett TR när man betalar kursavgiften??
Blir ju en massa kosing om man ska betala själv..

När jag skulle ta grönt kort fick vi iaf ett TR var och nånting mer, kommer inte riktigt ihåg.

du behöver inte oroa dig för att ta grönt kort ... det är nog det enklaste jag gjort i mitt liv ;)

Men lönar det inte sig ändå att köpa ett eget, iallafall gemensamma regler? Är ju alltid bra att ha om man ska kolla nåt

Liknande trådar

Tävling Jag ska börja läsa lite i tr nu inför grönt kort. Men i varje gren finns det 2 "tr flikar" men står mark up versision på den ena, vad är...
Svar
1
· Visningar
1 122
Senast: Pancakes
·
Tävling Jag har en sexårig new forest som jag tävlar dressyr med mot stora hästar (jag är 26). Hästen ifråga ligger precis på gränsen mellan c-...
Svar
8
· Visningar
3 577
Senast: Miljon
·
Tävling har sökt men inte hittat. Är det någon som vet någon klubb i Sthlm län som ska ha Grönt kort kurs nu på våren? Min 13 åriga dotter...
Svar
3
· Visningar
1 606
Senast: Welsh
·
Tävling Hej! Jag har inte fått chansen ännu att ta grönt kort för att kunna tävla och klubben som jag bor i närheten av vet inte om dem ska ha...
Svar
1
· Visningar
1 103

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar