grönsåpa

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Josse58
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 505
J

Josse58

undrar ifall grönsåpa är bra ? har hört att det ska vara bra vid sår, och vi har det även i stallet.. ngn som vet?

Sv: grönsåpa

till sårvård skulle inte jag välja grönsåpa, men tex. till mugg är det bra (även att bada hästarna i)

Ställer en följdfråga hoppas det går bra Hjälper grönsåpa mot lindriga svampinfektioner i sadlegjordsstaden? Jag har också läst någonstans att grönsåpa blandat med ättika ska hålla insekter bort är det någon som prövat detta?

Jag använder Grumme gulsåpa till allt från tvättning av sår till schamponering inför utställning. Kanonmedel:love:

Har ni aldrig hört talas om att man ska tvätta sina sår med tvål o vatten;)

*kl*
Tänk på att det ska vara Grumme grönsåpa. Jag köpte vid något tillfälle annan grönsåpa (billig) och där var inte REN såpa utan mer tillsatser.
Vilket resulterade i att varken jag själv eller djuren kunde duscha i den.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
987
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 011
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Min häst har gipsad bakhov pga. sår i sulan. Ytterst är gipset tejpat med silvertejp, men känns som att silvertejpen inte kommer hålla i...
Svar
15
· Visningar
858
Senast: Lejd
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 765

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka