Grodmansdräkter?

Nebraska

Trådstartare
Minns ni Vulcan som gjorde värmeskydd åt både folk och fä?
Jag älskade dem, men inte funnit något liknande idag. Företaget finns ju inte mer.
Vad jag förstod så är tyget de gjordes av typ grodmandräktstyg? Stämmer det? Och i så fall, kan man komma över kasserade grodmansdräkter någonstans?

Sv: Grodmansdräkter?

Jag har knäskydd i samma neoprenliknande material. Inhandlat på Clas Ohlson i mitten av december.

Jag har vadskydd från Rehband i sådant material. Back-on-track har också värmeskydd, men i mer textilliknande material. Det finns säkert fler.

Vulkanskydd finns förresten fortfarande att köpa ser jag när jag googlar.

Det stavas Vulkan och de finns fortfarande. Tyget heter neopren. Ett alternativ är Rehband.

Minns ni Vulcan som gjorde värmeskydd åt både folk och fä?
Jag älskade dem, men inte funnit något liknande idag. Företaget finns ju inte mer.
Vad jag förstod så är tyget de gjordes av typ grodmandräktstyg? Stämmer det? Och i så fall, kan man komma över kasserade grodmansdräkter någonstans?

Sök på "dykardräkt", "torrdräkt", "neoprendräkt" eller liknande på nån annonsmarknad. Eller hitta till närmsta dykarforum och hör om du kan få köpa en kasserad billigt. :) Annars finns det som övriga säger skydd i neopren fortfarande, om det är det du vill ha.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 635
Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 561
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 147
Senast: Masqueradee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar