H

hcw246

Hur ska ett grodbett sitta?
Hur jag än försöker få dit det ser det konstigt ut. Kan någon hjälpa mig?

Sv: Grodbett

Har du ingen bild på hur du har satt det. Jag kan faktiskt inte riktigt förstå hur man sätter det fel. :)
Jag ska kolla om jag har någon bild på tanten med körhuvudlaget på.
Återkommer.

Maria

Nej, jag har ingen bild. Jag har satt tränset i ringarna där kjedjan sitter och ringarna bakåt, men det ser konstigt ut. Hästen vill bara spotta ut det.

Hittade ingen vettig blild. Men det ska sitta så som du tydligen har satt det. Har du kollat så du inte satt det bak och fram. Den del som ligger i munnen ska ju bukta frammåt. Sedan så kanske det måste regleras i höjdled med sidostyckena.

Maria

finns ingen bild där.. den visas inte i tråden... lägg in bilden i denna tråd istället.. :idea:

siggerids.jpg

Så har jag satt det men det liksom tippar uppåt. De nedre ringarna hamnar på mulen. Mitt har fasta skänklar.

Hamnar ringarna på mulen eller läpparna? om bettet är för smalt så kan nedre ringen bli väl nära munnen. Hur hårt har du spänt kedjan? Skänklarna på bettet ska kunna vikas 45 grader.

Maria

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
974
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Har inskaffat ytterligare en vit Malmbyrå som ska stå bredvid den några år äldre. Nu när den ställdes dit syntes det att den gamla hade...
Svar
0
· Visningar
326
Senast: Rie
·
Mat De tidigare innehavaren av arbetsplatsrestaurangen lagade några gånger en jättemustig köttfärsgratäng..kanske med potatis färdigt i...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: tott
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
684
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka