Sv: Grisöron

Absolut billigast blir det om du (som privatperson)beställer hem ett 100-pack (eller mer) då kostar de från 4,50 ner till 2,50..

Absolut billigaste grisöronen hade jag när maken jobbade på grisslakteri ;) Han fick ta så många han ville gratis och så torkade jag dem själv. De kostade alltså ingenting, förutom lite tid..

Några kronor här och där är kanske inte mycket för vissa och för andra har det stor betydelse om det går att "spara in" dessa kronor...

Nja, jag är sen sån som gärna köper in en massa för att alltid ha hemma. Om man köper 100 så blir det ju en hel del med pengar om de kostar 7 kr styck. Däremot kan jag faktiskt tänka mig att köpa in så mycket som 400 stycken på en gång om jag hittar det till ett vettigt pris.

Gnist skrev:
Absolut billigaste grisöronen hade jag när maken jobbade på grisslakteri ;) Han fick ta så många han ville gratis och så torkade jag dem själv. De kostade alltså ingenting, förutom lite tid..

Några kronor här och där är kanske inte mycket för vissa och för andra har det stor betydelse om det går att "spara in" dessa kronor...

Är det bara att lägga dem på tork?, Hur lång tid tar det?

400 st kostar 1660:- där jag köper mina.

Man får hänga upp dem på tork, i ett varmt och tort utrymme. Torkningen tar mellan 1-2 veckor innan de torkat helt, beroende på storlek bla.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 749
Senast: fixi
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 033
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
247
Senast: Viva
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 871
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II