Grisfötter

Glimfeather

Trådstartare
Är det okej att ge hundarna? Skulle handla ben på affären idag, men de hade bara grisfötter inne. Billigt! Så jag köpte några.

Varför ska man föresten inte ge kött från gris rått? De hade hjärta och lever inne, men vågade inte köpa.

Sv: Grisfötter

Råa ben går nog bra, med tanke på att man kan ge rökta grisfötter (mums enligt hundarna här)

Finns i dagsläget inget som hindrar från att ge rått griskött, men tidigare var det vanligt med trikiner i just griskött.

Så då kan jag ge lever och hjärta utan att oroa mig? Det var en kompis som sa det, men hon visste inte heller varför. Iofs behöver de ju inte få en massa egentligen, men det är ju så gott ;)

Mina får det mesta i inälvsmat (förutom tarm och magsäck) rått från alla möjliga djur och mår finfint på detta.

Om de inte är vana, kan de ju dock reagera med lösskit i början :angel:

Jag ger dem både det ena och det andra och de har faktiskt inte reagerat hittills :) Brukar gå att köpa en massa smaskens i butiken där jag var idag!

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 067
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
571
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
899
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka