Sv: Grisar

Nu ska du inte komma och säga sådär för det är inte snällt :D.
QUOTE]

Jag är en GRYMT elak människa.... :devil:

barbro2.jpg

zemla2.jpg

Jag ser inga bilder :angel:...... Jag blundar :angel:

Min sambo skulle mörda mig om jag skulle skaffa mig en sötnos nu, jag har tjatat i många år om att jag vill ha en minigris, men han har sagt nej tills nu, då han har lovat att jag ska få skaffa mig 2st efter renoveringarna :D

Dem vi hyr box i stallet av har en gris, han är jätte gosig!
Följer mer än gärna med på ridturer och promenader. Han kan sitta på kommando och kommer när man ropar. På julshowen som vi hade på ridklubben så hade vi agility med hundar men grisen var minst lika duktig! ;)

Jo grisar är extremt trevliga.

Just nu så oroar jag mig lite att minigrisar blir ett sånt supertrendigt djur precis som chihuahua blev för några år sedan.

Paris Hilton har nämligen nyligen skaffat sig en minigris.

Visst det vore helt okej om minigrisen blir lite populärare än vad den är just nu, men jag fasar för som det blev med de små hundarna som folk kånkade runt i väskan som nån sorts modepryl.

Många hundar for väldigt illa och det poppade upp en massa oseriösa uppfödare som bara producerade småhundar i parti och minut utan en tanke på vare sig djurens hälsostatus eller på att endast sälja till goda och varaktiga hem.

Min sambo skulle mörda mig om jag skulle skaffa mig en sötnos nu

Självklart ska du vänta med att skaffa gris till allt är klart. Du får då mera tid för dom och familjelyckan har inte tagit någon skada heller. ;)
Ville bara retas med dig lite.... :devil:

Jo grisar är extremt trevliga.

Just nu så oroar jag mig lite att minigrisar blir ett sånt supertrendigt djur precis som chihuahua blev för några år sedan.

Paris Hilton har nämligen nyligen skaffat sig en minigris.

Visst det vore helt okej om minigrisen blir lite populärare än vad den är just nu, men jag fasar för som det blev med de små hundarna som folk kånkade runt i väskan som nån sorts modepryl.

Många hundar for väldigt illa och det poppade upp en massa oseriösa uppfödare som bara producerade småhundar i parti och minut utan en tanke på vare sig djurens hälsostatus eller på att endast sälja till goda och varaktiga hem.

Jag skulle vilja se Paris Hilton bära runt på sin gris i väskan när den har blivit vuxen och väger 30 kg. :D

Jag tror inte att minigrisen kommer att bli en "modefluga" i Sverige som i andra länder.
Dels för att de flesta vet att minigrisen ofta blir större än man tror och för att vi som är seriösa uppfödare verkligen talar om nackdelarna också.
Men självklart kommer det alltid att finnas oseriösa uppfödare som "lurar" sina köpare, och okunniga köpare som inte vet vad de har köpt.

Jag vet inte hur många mail och samtal jag har fått ang. de sk. "micro-grisarna" som de kallas i England. Och dom grisarna är inte alls mindre än våra svenska minigrisar.

Självklart ska du vänta med att skaffa gris till allt är klart. Du får då mera tid för dom och familjelyckan har inte tagit någon skada heller. ;)
Ville bara retas med dig lite.... :devil:

Klart man får retas :devil:. Men jag får nöja mig med att sitta och drömma om 2små grisar på din sida så länge tills allt är klart för 2små grisar ;). Men jag LÄNGTAR tills den dagen :bump:

Dels för att de flesta vet att minigrisen ofta blir större än man tror och för att vi som är seriösa uppfödare verkligen talar om nackdelarna också.

Jag förstår inte.. hur menar du nackdelar?? Inte kan väl små gulliga grisar ha några nackdelar- jag trodde det här var en tråd där vi gillade grisar. ;)
Ja även stora gulliga grisar gillar vi förstås..

Vägrar tro att grisar har nackdelar, det är dom alldeles för söta för:laugh:

Nackdelen är kanske att det är en stor brist på grisar i mitt hem.. kanske...

/ Lavinia, grisälskaren

*puttar upp tråden*

Jag älskar grisar :love:

Jag har själv två stycken piggham. Jag fick dem av min mammas sambo som jobbar på ett slaktsvins stall för de var så små jämfört med de andra.

De kan båda sitt på komando och den ena (Nils) kan dessutom puss och vi jobbar på ligg och vacker klöv :D

Vi har dessutom två suggor som vi ska ha till avel.
Tilda och Svea heter de och det är snart tid att seminera dem.Kan knappt vänta till vi får massa griskultingar :D

30315593.jpg

Nils som sitter 8D

30315608.jpg

När de var små. Hade haft dem i en vecka eller nått tror ja. Hade min hund med för att visa storleken, och hon är en Borderterrier.

Suggorna:
30315638.jpg

Svea(svarta) och Tilda(Bruna), inte jätte bra bild, för de var mest intresserade utav halmen.

Senast ändrad av en moderator:

Åhh vad fina :love:.
vad glad jag blir att höra att det finns folk som har "slaktgrisar" till sällskapsdjur !! Jag har själv jobbat på en grisgård så jag vet hur underbara dessa "stora" grisar är.
Vad sött att han kan sitta :)

Liknande trådar

G
Islandshäst Jag har ägnat några timmar att läsa igenom gamla inlägg på forumet och upptäcker en helt ny värld helt annorlunda än den...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
12 049
Senast: sambaengi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV