Grimma - material?

Nylonblandning?
Det vore nog lättare att svara på om du kunde posta ett foto på grimman. Är det en repgrimma kanske?
Förmodligen har den ett märke du kan googla, om den inte är väldigt gammal och sliten.

Nylonblandning?
Det vore nog lättare att svara på om du kunde posta ett foto på grimman. Är det en repgrimma kanske?
Förmodligen har den ett märke du kan googla, om den inte är väldigt gammal och sliten.
grimma_event_basic_ljusbla_stor.jpg

comfort_halter_zebra_180.jpg

dublin_halter_navy-navy_medium.jpg

Pethead

Nylongrimmor ser de ju ut som. Det är vad jag skulle kalla dem för i alla fall - men eftersom det ser ut som katalogbilder borde det inte vara så svårt att hitta tillverkaren?

Nylon oftast, ibland polyester.

När man syr ihop två band till ett så blir det oftast väldigt mycket stelare än ursprungsbandet.
Sedan kan det vara olika hårt vävt innan man börjar sy.

Böjer du det då lite i båge blir det ännu stelare.

Nylon oftast, ibland polyester.

När man syr ihop två band till ett så blir det oftast väldigt mycket stelare än ursprungsbandet.
Sedan kan det vara olika hårt vävt innan man börjar sy.

Böjer du det då lite i båge blir det ännu stelare.
Tackar!
Pethed

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
599
Senast: morgaine
·
Utrustning Det verkar vara väldigt trendigt att hänga diverse gosedjur och lyckoänglar på hästarnas grimma och träns? Hur bekvämt kan det vara för...
Svar
10
· Visningar
1 259
Senast: Bison
·
Ekonomi & Juridik För att inte kapa en annan tråd … Vad kostar det egentligen att ha häst idag? Priset varierar ju kraftigt beroende på var man bor och om...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 973
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka