grillbestick, eller något annat vasst

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag har vid ett par tillfällen köpt billiga s.k grillbestick, med vassa tandade knivar. De har varit väldigt bra att skära pizza med, men nu har merparten av dem gett upp hoppet.
Eftersom jag köpt billiga varianter så håller de ju inte så länge.

Någon här som vet var man kan få tag i liknande grillbestick (eller andra bestick med riktigt vassa knivar)? Jag vill ha något i prisklassen över de billigaste, men inte alltför dyra och framförallt något bättre än de jag haft tidigare, som gått sönder ganska fort...

Sv: grillbestick, eller något annat vasst

Nu är det förmodligen inte svar på din fråga, men... Vi har den billiga varianten i sommarstugan. (Perfekt som du säger till pizza men även till grillat, i all fall om man som jag medvetet bränner köttet. )

Vi har köpt våra på bensinmack superbilligt. Våra håller om man INTE diskar dem i diskmaskinen Diskar man för hand så håller de hur länge som helst.

Kan det var ett alternativ? Köpa billiga men diska för hand?

Billig variant finns väl på Coop, Maxi och dylikt. Vill man ha lite bättre kvalitet skulle jag gissa att man kan hitta på tex Cervera, Duka eller liknande butiker.

Mitt svar kanske inte bidrar direkt, men mina grillbestick köpte jag billigt på Citygross, de har hållt i över 3 år nu. Handdiskar dem. Tror de kostade 150 kr för 12-delar.

Jag har vid ett par tillfällen köpt billiga s.k grillbestick, med vassa tandade knivar. De har varit väldigt bra att skära pizza med, men nu har merparten av dem gett upp hoppet.
Eftersom jag köpt billiga varianter så håller de ju inte så länge.

Någon här som vet var man kan få tag i liknande grillbestick (eller andra bestick med riktigt vassa knivar)? Jag vill ha något i prisklassen över de billigaste, men inte alltför dyra och framförallt något bättre än de jag haft tidigare, som gått sönder ganska fort...

Känner du någon som ska till Italien så be dem titta efter de brasilianska grillknivar som är vanliga där. Vi har ett gäng som hållit jättelänge och är farligt vassa än idag. Köpta på Sicilien för dryga tiotalet år sedan men jag skar mig själv på en liknande kniv i Verona för några år sedan så de finns i norr också. :angel:

Vi har dessa:
6ABDABE4-3B2E-45AE-AA9E-6D6E4B5E197B-1840-0000012B8F99D3E5-1.jpg

Köpta på Cervera, märket tror jag heter WMF. Jättesnygga och hur bra som helst! Riktigt vassa knivar, man undrar hur man åt kött innan vi hade dem :D En aning dyra, det tyckte jag också men sambon ville verkligen ha dem så han köpte dem för egna pengar och nu älskar jag dem också. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 761
B
Träning Jag har under många år iaktagit olika sätt att hantera hästar på. Jag har haft turen att träffa många duktiga människor som lärt mig...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 100

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat