Grillad kyckling och?

Perla

Trådstartare
Tänkte grilla kyckling idag med en grekisk marinad. Men jag har inte kommit på vad vi ska ha till?

Jag tänkte göra en god grekisk sallad och tzatsiki till mig, men vad ska sambon ha till? Han äter inte saker med "bitar" i, inga grönsaker, ingen kall sås. Ris går bra, men då måste han ha en god sås till.

Vad ska jag göra åt min kräsne älskling? :)

Äter han inte tzatziki heller? För det är ju gott till ris :)
Potatismos? Nog för att jag skulle tycka det var tråkigt men vad vet jag, inga bitar iallafall :D

Han gillar en enda potatissallad av typ 20 st som vi provat. O tack o lov är den färdig på burk :p

Han gillar inte tex köttfärssås med lökbitar, tomatbitar etc i. Så antingen får man mala ner det eller ta lökkrydda istället för lök osv.

Som sagt, kräsen är han. Och jag älskar allt "konstigt" o ja älskar att prova nya saker.

Han gillar inte något med grönsaker i. Inga kalla saker. Han gillar pasta men endast varm. O han kan inte äta något utan varm sås till (bortsett från potatissalladen).

Så kanske ska köpa potatissallad till? Känns lite smått tråkigt enligt mig :p

Ackio: Han lär vara barn tills han dör ;). Han dricker inte kaffe eller te heller. Så går det när man är uppvuxen på köttbullar på burk o knappt aldrig sett en grönsak i hela sitt liv..

StrawberryWine: Det lät gott! Tror ja ska göra det istället för ris :). Blir lite mer "festligt" med det. Tack för tipset!

Så tråkigt att vara så begränsad i sitt ätande... :( Måste vara jättesvårt att laga mat hemma hos er utan att det blir väldigt, väldigt enformigt?

En enda lösning: Be fanskapet växa upp ;) (sorry)
Haha! Tänkte samma sak fastän man inte får.

@Perla Jag hade aldrig pallat med det där utan han hade fått fixa sitt tillbehör själv helt enkelt och lösa det på det vis han vill. Fö dricker jag inte heller kaffe eller te, av flera skäl, och tycker inte riktigt att det är samma sak som att inte äta saker "med bitar i".

Ja det är oerhört svårt. Men oftast gör jag nått som går att kombinera på olika sätt.

Jag kan ju göra oändligt många olika salladssorter, röror mm så för mig blir det ändå rätt varierat :)
För honom blir det samma sak varje vecka typ. Men det gör inte honom nått.

Det är dock tråkigt att nästan alltid få göra två rätter istället för en.

Tycker ni kan hålla era åsikter för er själva. Jag älskar honom och vi får båda kompromissa med en del grejer för att det ska funka så bra som möjligt. Jag lagar mat för det mesta och gör fler rätter så vi båda blir nöjda. Det är en pytte liten kompromiss i jämförelse med vad han får "stå ut med".

Jag vill ha tips på tillbehör till grillad kyckling. Inte nått annat. Så håll era fördomar och åsikter för er själva som inte rör recepten, tack.

Förväxla inte "älska" med att "behöva" bara. Även om du älskar honom måste han någon gång växa upp och äta det som bjuds eller också göra sin egen mat.

Annars är väl hemmagjord kycklingkebab med pommes eller som rulle (med tacobröd) ganska så gott med lite sallad och sås bredvid.

Jag vill ha tips på tillbehör till grillad kyckling. Inte nått annat. Så håll era fördomar och åsikter för er själva som inte rör recepten, tack.
Men kära du, om du berättar om din (vuxna) sambo som är så kräsen att han:

inte gillar tex köttfärssås med lökbitar, tomatbitar etc i. Så antingen får man mala ner det eller ta lökkrydda istället för lök osv.

och inte heller

något med grönsaker i. Inga kalla saker. Han gillar pasta men endast varm. O han kan inte äta något utan varm sås till (bortsett från potatissalladen).

Så får du nästan räkna med att du kommer få en eller två kommentarer om det. Sorry alltså men sånt är livet - på diskussionsforum händer det att folk uttrycker åsikter om saker. Jag kan dock inte se var någon uttryckt några fördomar. Har du lust att citera? :)

Jag håller med @niphredil. Har man så snävt fönster med vad man äter så kan man fixa sin mat själv. Eller i alla fall tala om vad man vill äta, så att ens partner slipper rådfråga ett internetforum.

@Perla, jobbar din sambo något på att övervinna sin kräsenhet? Det låter extremt begränsande för er båda.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
382
Senast: cassiopeja
·
Mat Jag har hittat ett trevligt recept på vitlöksrostad blomkål i ugn som jag tänkte testa i helgen. Funderar på om jag ska göra en större...
Svar
13
· Visningar
859
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Får ont i magen av nästan allt. Provar vad som fungerar och det är väldigt få saker. Keso. Vitt bröd (så det är inte celiaki), riskakor...
Svar
8
· Visningar
992
Senast: alazzi
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 639
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka