Griffin Island sadel!

V

vinterstaden

Ville bara vet om någon ridit med en sådan... Och vad ni tycker om den?

Sv: Griffin Island sadel!

Tror jag har ridit i en men är inte heelt säker.
Den finns bara i 18" om jag minns rätt och ser väldigt lång ut.
Rekomenderar istället Haflinger cob dressyr, 17" eller 17,5" :)

Sv: Griffin Island sadel!

Du menar den som Hööks säljer? I så fall har jag den. Hästen har en rakare rygg så haflinger passar honom inte, däremot Island som sitter perfekt.

Så lång är den inte? Min häst är inte stor, det blir mellanrum mellan bogblad och flankvirvel, inget som klämmer.

Har man dock en häst med något svängd rygg och kort/överbyggd är haflingern bäst.

Säkrast prova. Sadeln ska ligga emot hästens rygg med gott mellanrum för tornutskotten vara tillräckligt bred osv osv.

tror det finns fler trådar om det här.

Liknande trådar

Fritid Har försökt googla men tar hellre personliga upplevelser än resebyråers tyckande. Är det någon här som varit på Island i slutet av maj...
Svar
5
· Visningar
379
Senast: gammalek
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 714
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
722
Senast: Squie
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Vi med egen gård/stall