Greveritten

Sv: Greveritten

Det är förbryllande håller jag med om..jag har inte svaret men kan tänka mig att det beror på att på Vedema red du med chip och då blir det antagligen det faktiskta km antalet eftersom det fungerar med gps..

Så skulle det kunna vara, limona. Du har säker rätt men jag skickar ut frågan till alla på Bukefalos. Finns det regler för hur tiderna skall räknas ut? Jag är bara nyfiken för att lära mig. Skulle kanske vara bra om det fanns ett enhetligt system att räkna ut kilometertiderna.

Det där är ett litet problem när det handlar om noviskvalificeringen.
Dessa skillnader på att räkna gör attdet kan bli ödesdigert om man ligger på gränsen runt 16 km/h.
Så det gäller att kolla innan hur arrangören tänker räkna, så man vet när man får rida i mil.

I normalfallet - men det finns uppenbarligen avvikelser - så ska antalet kilometer som noteras i bland annat distanslistan för hästen och ryttare vara det antalet kilometer som anges i propositionen. Är ju framförallt viktigt med ex 50 km som inte får vara längre för att vara lokal klass. Även om den korrekta mätningen av banan visar att det finns en felmarginal och banan egentligen är 53 km - så ska ekipaget få tillgodoräkna sig 50 km.

Däremot så ska hastigheten räknas på den mest korrekta sträckan. I exemplet ovan på 53 km.

Men CK har rätt vad gäller noviskval. Där gäller det att hålla tungan rätt i mun och räkna på en ridtid som motsvarar den officiella längden (i exemplet 50 km).

Mne som sagt, en del räknar ridtempot på den officiella längden.

Liknande trådar

Tjatter De som slår vägkanterna klippte bort en bit av kossornas vinterhage. Vet inte om chauffören såg det eller inte, hen har då inte hört...
Svar
8
· Visningar
820
Senast: Breaktown
·
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 293
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 537
Senast: Svartkatt
·
R
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
450
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka