Greveritten

Sv: Greveritten

Nej, det var bara min häst som var gul så då var det vi - tack för berömmet!

*kl*

Hur bottenbesviken jag än är på resultatet (och på att jag inte tänkte på att jag borde ha vänt hästen på andra hållet eftersom det var en enda häst kvar ute på banan) och att jag är fullständigt opepp på att "komma igen", så måste jag instämma med övriga. Trevlig bana o framförallt bra markerat, jag som tidigare har haft jättesvårt för att se snitslar i träd blev mycket glad över tydliga skyltar och pilar!

Jag har inte så mycket att jämföra med men instämmer på att markeringarna var kanon! Så kunde man kolla desto mer på alla fina höstlöv! Jag såg även en stor dovhjort springa runt på banan, han ville nog vara med. :D

Vi träffade faktiskt på en hel del djur under banans gång, den sista under sista kilometern till mål - den stannade min häst o tittade på en bra stund, ändå hann han inte vila upp sig innan målgång ;)

Inte en enda gång var jag rädd att vara "på fel väg" och det är första gången, så det var bra!

Har ni hittat resultaten än? Kanske bara jag som är dålig på att hitta på nätet, så hjälp mig gärna med en länk.

Vi har inte fått resultaten godkännda för pulicering av överdommaren.Lite trassel med med hastigheterna i en av klasserna och allt skall ju bli korrekt! Men så fort vi har grönt ljus så publicerar vi på hemsidan och skickar resultaten tid förbundet....
Sophia

Mumin!

Det är väldigt sällan jag skriver på detta forum men nu kände jag mig tvungen att göra det :)

Att som förstagångs distansutövare komma med en fjordhäst och rida en CR tycker jag var bra gjort! Kallbloden är oftast mer svårtränade än en lätt arab och att dessutom veta hur man ska träna innan inför en sport man inte rider till "vardags" är ingen lätt match.

Jag tycker absolut du ska testa igen och du - våga be om hjälp och fråga! Många distansare hjälper gärna andra, veterinärer och funktionärer är ofta behjälpliga med kunskap särskilt till en nybörjare som inte kan så mycket om sporten. Det var många år sedan jag var nybörjare men jag minns det som igår och det var mycket tack vare det enormt trevliga välkomnandet jag fick som gjorde att jag stannade i sporten :)

Hoppas vi ses 2012!

Tack själv Sam!!! Våra killar gick super bra ihop, kul att rida ihop med någon som har samma tänk som en annan, nu förväntar jag mig se er på 80 km nästa år ;-)

Undrar också när kommer resultaten?? Har snart kollat sönder eran hemsida ;)

Emelie

Ahh, bra då vet vi vem vi skall ta i örat om den havererar!
Skämt och sido, jag mejlade ut resultaten i tisdags kväll så de måste snart vara tillgängliga.

//Sophia

Mmm, men vi fick inte alla resultaten godkännda av överdommaren förens då. Och det är ju rätt viktigt att det blir korrekt också....
Sophia

Nu är resultaten ute, men jag fattar inte?

Mumin, om din häst heter Kidde, så står han ju visst som godkänd, med 56 i puls.

Måste få ställa en fråga ang resultatrapporteringen:
Vilket är viktigast? Snabbt och fel eller rätt och att det tar lite längre tid? förmodar att svaret är snabbt och rätt men det var inget alternativ på min fråga.
Det var undertecknad som var ordförande för domarkollegiet på Greveritten. När resultatlistorna skulle signeras upptäckte jag ett fel. Det var kolsvart ute, tillgången till belysning var en ficklampa (sekretariatet var i ett förtält till en husvagn och fungerade alldeles utmärkt) varför det inte var läge att försöka rätta till felet där. Det blev flera kontakter med arrangören under måndagen och efter några vändor fram och tillbaka kunde vi tillsammans få fram en korrekt resultatlista som publicerades.
Vi vet alla att det är viktigt med snabb resultatrapportering men ibland kanske det är något som inträffar så att det inte går att få till.
Jag tycker vi skall vara tacksamma mot dem som arrangerar tävlingar, de gör ett jättejobb. Hoppas ni alla som vet bäst hur en tävling skall arrangeras ställer upp och arrangerar en, det måste bli ett kanonevenemang.
Tack Anklam för en jättebra tävling.
Gitz Johansson, ordförande för domarkollegiet på Greveritten.

Jag förstår att det kan ta en stund eller till och med dagar att få fram korrekta listor, absolut.

Det jag vill är att när resultaten är klara, ska de publiceras direkt, och inte fastna i nåns mailbox några dagar.

Och ja, jag har arrangerat tävlingar, med SEN resultatrapportering. ;)

Nu är resultaten ute, men jag fattar inte?

Mumin, om din häst heter Kidde, så står han ju visst som godkänd, med 56 i puls.

Jo, det är min häst. Tack för att du sa det annars hade jag nog inte tittat på resultatlistan ens om jag ska vara ärlig. Tyvärr är det fel, vi gick i mål 16,13, dvs en timme senare, och var pulstalet kommer ifrån vet jag inte.
Det spelar ingen roll för oss eftersom jag redan har fått ett icke godkänt i gula boken - men vem kontaktar man när man upptäcker fel? Jag är inte så inne i sporten som sagt..

Hjälp! Jag kan inte öppna resultaten för Greveritten, förmodligen för att det är skrivet i ett program som min dator inte har. Finns det någon annan stans man kan hitta det? Har sökt runt på nätet men inte hittat. Vill någon vännlig lägga en länk om ni vet att det finns i "vanliga program" eller via equipe. Tack för hjälpen.:bow:

Nu fick jag hjälp, fick resultatet skickat på mail i ett annat format! Tack. Det jag nu inte förstår är kilometertiden. Rätta mig om jag har fel. Orange slinga 35 km plus blå 17 km blir 52 km. Jag red på 3 h 06 min 33 sekunder. För mig blir det 16,725 km/ h. I resultatet står det 16,1 km/h. Kan någon förklara?

Tiden innan pulsning räknas in i ridtid. Kan det bli rätt då? Ifall du enbart räknat på ridtiden och inte pulstiden? Jag har inte kollat resultaten. Men den totala ridtiden blir lite lägre än den faktiska ridtiden eftersom man räknar med tiden innan vetgrind i den totala tiden.

Du har räknat rätt, men, tävlingen var officiellt 50 km och inte
52. Räkna på 50 km så får du 16,081 km/h. Det är vad som står i proppen som gäller, inte det verkliga km antalet... Hoppas du hängde med :)

Kontakta arrangerande klubb eller Gitz som också har gjort inlägg
Här ovan, hon var domarordförande i söndags.

Tack limona. Jag förstår men är i alla fall förbryllad. På Vedema var banan 53 km och klassen hette 50 km, där var tiden ändå räknad på 53 km. Skulle Vedemaritten vara räknad på 50 km skulle min tid bli 15,088 km/h i stället för 15.993(16,0) km/h som det står i resultatet. Var är skillnaden?

Liknande trådar

Tjatter De som slår vägkanterna klippte bort en bit av kossornas vinterhage. Vet inte om chauffören såg det eller inte, hen har då inte hört...
Svar
8
· Visningar
820
Senast: Breaktown
·
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 293
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 537
Senast: Svartkatt
·
R
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
450
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka