Sv: Greveritten
Hej Så klart att du är besviken!Man vill ju alltid att allting ska gå klockrent!Vad du kan fundera på är, varför du är besviken?Är det för att du inte blev godkänd, eller för att hans puls rusa när en häst sprang förbi eller för att du är fysiskt o psykiskt utmattad efter en ovanlig utmaning som du gett din häst och dig själv samtidigt.
Vad gick bra?När fungera det?Hur fungera det bra?varför fungera det bra?
Jag tror att om några dagar drar du andra slutsatser.Jag tycker för egen del om, att lära mig saker om mig själv som ryttare, och att lära mig hur min häst fungerar i olika situationer.Alla ritter, långa som korta som lär mig något,ger mig något.Att kunna rida 4-5 mil på en rad med sin häst på en dag Är en stor grej.Att dessutom andra har kontrollerat o gjort det säkert o trafiksäkert så du kan göra denna långritt på ett tryggt sätt där du dessutom kan få hjälp av Distansvetrinärer som är speciellt duktiga på att se om din häst mår bra.Som sagt jag tror att du ska inte hänga upp dig på pulsen,hur var det med allting annat?Det finns ju 20 andra saker att fundera på.Hur fungera du,hur fungera hästen i de olika situationerna?Hur mycket lärde du dig om din häst av att genomföra denna ritten?När man kommer ut på banan får man ju en möjlighet som man inte kan få hemma.Låt alla intrycken få smälta lite och var glad att du har en frisk häst som du kan göra olika saker med. Hästarna är ju glada för att få gå i skogen.ha det gott.Kram på dig o din häst. Ni var jätteduktiga.