Greveritten

Sv: Greveritten

Greveritten är väl först i morgon? Annars är jag illa på det eftersom jag ska starta ;)

Hahaha! Ja, det har du ju rätt i! Jag var visst händelserna lite i förväg :D

bätte med en hel dag, vintertid är värdelöst! :p Vi kommer ju rida vilse i mörkret :angel:

Tyvärr har jag faktiskt ingen aning om hur det har gått för någon annan, men jag hoppas att det har gått bättre än för oss. Efter en otrolig kämpainsats av min häst kunde jag inte hålla tårarna tillbaka när vi inte blev godkända i mål. Skitsurt och bittert och ingen bra debut. Blä!
Eftersom jag var ute typ längst av alla (nästan) hann jag m a o inte se så mycket..

I 50 km T så vann Nadia och Wigor, tvåa blev jag Emelie med Manzinni trea blev Mia Lundborg med Smokey och fyra blev Maria H-E med jale of tas. Det blev upplopp mellan oss, har dock inte mer koll. Emelie Ekström

KL

I åttamilen var det två norskor som kom in etta och tvåa, men jag vet inte om någon blev utesluten av dem, sen kom Charlotte Tillman Varenne och fyra Liv Burdett med Estrella.

Problemet är väl att jag inte vet om det blir nån nästa gång.. Har varit så mycket diskussioner huruvida det helt enkelt bara "ska" gå att rida CR med en häst som är tränad som min. Jag har sagt nej men bestämde mig för att gå in för det o testa o så skiter det sig. Jag är ju inte distansfrälst så en sån dundermiss gör ju tyvärr inte att man blir så sugen på att fortsätta, jag vet ju att min häst har förutsättningarna emot sig och jag får väl erkänna att jag tyckte sista milen var rätt seg för egen del, jag gillar kanske inte naturupplevelser ;)

Blev omriden av ett par av de som red 8-mil under sista slingan (vilket min häst uppskattade mycket) och det var kul att se, undrar hur man ska bo för att kunna träna hästen till att bli så säker på foten! :)

KL
Vill tacka alla Anklammare, övriga funktionärer & alla tävlande med groomar m fl för en jättetrevlig tävlingsdag! /"Jennie i sekretariatet"

Det händer alla ibland, att man inte blir godkänd! Det betyder inte per automatik att din häst inte var tränad för uppgiften. Var det puls som var problemet?

Jepp, han rök på alldeles för hög puls i slutbesiktningen. Jag är ingen van pulsare, men med min egen koll så hade han 60 när vi gick in. Jag kan ha varit helt fel ute, eller så spelade det för stor roll att det kom en häst susande förbi precis i pulsögonblicket o att min häst faktiskt brydde sig vilket han inte brukar, o vips så var det kört, 74 spm.
Varken jag eller min "hinknisse" är vana distansare så vi vet egentligen inte hur vi bäst gör för att hjälpa till att sänka pulsen i den mån som krävs, men det som är grejen är att jag inte kan känna nån glädje alls för att vi kom i mål, jag är bara besviken, o då var det kanske inte så kul som jag trodde det skulle vara. De som sysslar med distans kan ju se det för vad det är "sånt händer bara att träna vidare", så känner inte jag, inte idag. Tyvärr.

Men nu ska jag inte förstöra tråden med mitt gnäll! Jättestort GRATTIS till alla som det gick bra för, oavsett klass och placering! :)

Jag började med en korsning fjording/halvblod en gång för länge sedan.
Det tog ett par tävlingar innan han hade kommit upp i en bra träning. Kallblod är svårare med puls.
Klart att det känns blä just nu men det är så grymt kul när man klarar det. Och framförallt är det svårare med "fel" häst än med en tråkig arab (som alla andra har).
Så jag beundrar alltid "fel" hästar lite extra på tävling och absolut deras ryttare. Vet hur det är.
// Linda, med två tråkiga araber.

Hej Så klart att du är besviken!Man vill ju alltid att allting ska gå klockrent!Vad du kan fundera på är, varför du är besviken?Är det för att du inte blev godkänd, eller för att hans puls rusa när en häst sprang förbi eller för att du är fysiskt o psykiskt utmattad efter en ovanlig utmaning som du gett din häst och dig själv samtidigt.
Vad gick bra?När fungera det?Hur fungera det bra?varför fungera det bra?
Jag tror att om några dagar drar du andra slutsatser.Jag tycker för egen del om, att lära mig saker om mig själv som ryttare, och att lära mig hur min häst fungerar i olika situationer.Alla ritter, långa som korta som lär mig något,ger mig något.Att kunna rida 4-5 mil på en rad med sin häst på en dag Är en stor grej.Att dessutom andra har kontrollerat o gjort det säkert o trafiksäkert så du kan göra denna långritt på ett tryggt sätt där du dessutom kan få hjälp av Distansvetrinärer som är speciellt duktiga på att se om din häst mår bra.Som sagt jag tror att du ska inte hänga upp dig på pulsen,hur var det med allting annat?Det finns ju 20 andra saker att fundera på.Hur fungera du,hur fungera hästen i de olika situationerna?Hur mycket lärde du dig om din häst av att genomföra denna ritten?När man kommer ut på banan får man ju en möjlighet som man inte kan få hemma.Låt alla intrycken få smälta lite och var glad att du har en frisk häst som du kan göra olika saker med. Hästarna är ju glada för att få gå i skogen.ha det gott.Kram på dig o din häst. Ni var jätteduktiga.

Jag tror jag hade min transport bredvid din (så länge det inte fanns fler fjordingar på plats?). Tyckte i alla fall att din fjording var jättefin och det kanske inte gick vägen denna gången, men nästa kan bara bli bättre eller hur!

Själv var jag bara med i en PP, första gången jag var på en tävling med licenser och hela köret. Kom först i mål i min klass och hade 44 i puls efteråt, men vad händer? Jo jag slarvar så klart bort veterinärkortet och massa tid går till det, så efter veterinärbesiktningen får jag reda på att den skett 1½ minut för sent tack vare det, så jag blev också utesluten. Klart man blir besviken, men man får inte glömma att det viktigaste är att man är frisk och tävlingar kommer det fler av! Ni får rocka 2012 istället!

Zinndy, grattis till andra platsen och tack så mycket för ert trevliga ridsällskap.

mumin, du kommer att klara det nästa år!

Tack alla på Greveritten, banan var jättebra, tävlingsplatsen utmärkt och ett extra tack alla trevliga funktionärer.

Liknande trådar

Tjatter De som slår vägkanterna klippte bort en bit av kossornas vinterhage. Vet inte om chauffören såg det eller inte, hen har då inte hört...
Svar
8
· Visningar
820
Senast: Breaktown
·
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 293
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 537
Senast: Svartkatt
·
R
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
450
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka