Greveritten,Simlångsritten ngn??

F

FiaPiaLisa

Ngn. som skall rida dessa i år/eller ngn av dem?
Hur är terrängen/underlaget på Simlången, har inte ridet den förut....

//FPL

Sv: Greveritten,Simlångsritten ngn??

Det var några år sedan jag red simlången men.
Tyckte att underlaget var rätt så bra och backigt.

Greveritten har jag aldrig ridet.

/Linnea

GREVERITTEN: Har kontrollerat en del utav banan 23/8. Den är mjuk och fin finns härliga fina sträckor som är lätt galopperande. Den omtalade GRANPLANTERINGEN UTGÅR 2007. Blir en delvis omlagd bana pga skogsarbete. Många funktionärer kommer att finnas ute på banan så alla kan känna sej tryggas. I år finns det en lättare prova på klass på 10 km./Ylva.

GREVERITTEN: Har kontrollerat en del utav banan 23/8. Den är mjuk och fin finns härliga fina sträckor som är lätt galopperande. Den omtalade GRANPLANTERINGEN UTGÅR 2007. Blir en delvis omlagd bana pga skogsarbete. Många funktionärer kommer att finnas ute på banan så alla kan känna sej tryggas. I år finns det en lättare prova på klass på 10 km./Ylva.

Härligt Ylva! Vi kommer med ett sto till 50km klassen, men det blir inte jag som rider denna gång. ...och här har jag skrämt upp den stackars ryttaren med skräckisar om den däringa granplanteringen, hihi! Vi ses!

Hej!
Kul Att Du Kommer. TÄnk Nu PÅ Att AnmÄla Er Innan Den 1 Sep Idags LÄget Har Vi 24 AnmÄlningar Men Vi MÅste Upp I 30 St Senast Den 1 :a, FÖr Att GenomfÖra TÄvlingen.
RÖkulla Blev InstÄllt Pga MÅnga Hade Satsat PÅ EfteranmÄlningar. Enl Uppgift.

MÅnga Kramar IfrÅn Ylva

Hej!
Kul Att Du Kommer. TÄnk Nu PÅ Att AnmÄla Er Innan Den 1 Sep Idags LÄget Har Vi 24 AnmÄlningar Men Vi MÅste Upp I 30 St Senast Den 1 :a, FÖr Att GenomfÖra TÄvlingen.
RÖkulla Blev InstÄllt Pga MÅnga Hade Satsat PÅ EfteranmÄlningar. Enl Uppgift.

MÅnga Kramar IfrÅn Ylva

Anmälan är i posten och på kontot!
//Monika

ska också skicka in min anmälan så fort som möjligt, jag hoppas verkligen fler anmäler sig så att ritten blir av, vill ju rida på min hemma bana;)

Vi är också anmälda till en T50, ska bli superkul(jag rider dock inte själv), vissa har ju en egen liten ryttare pga "klena" nerver:)

Weehoo, fick ryttarmeddelande hem idag (Greveritten) ska bli spännande att rida på "min hemma bana"
Vilka mer härifrån ska starta där?

Du som red 50 km har du någon koll på den hur det gick?
Själv var jag med i 8 mils klassen och lyckades inte få någon uppfattning om vad som hände i de andra klasserna.

Jasså red du i 8 milaren!
I 5 mils klassen så blev det såhär:
1 tror jag var Kristina Andersson - Wielki Artisto
2 Ellen Sipma - Riue V
3 JAG :bump:
4 Mia Ask - Myntha Montana
5 Maria Cronqvist - Renaldo
6 Emma Svärd - Nävrasjös Daimie

förresten, hur gick det för dig?

Jag blev 2:a på Gizzmo som gick sin första 8. Jag tror att jag såg dej några gånger. Du rider en skimmel och har rätt knalliga färger va?:p
Jag red en fux med bläs och 4 höga strumpor. blå-gult träns.
Jag har ridit 50 km på Greveritten 2005 (annan häst) och tyckte bra om banan då.
Pga av allt regn blev den nu i tuffaste laget egentligen för en häst som debuterar på 80 km men han tog det jättebra.

ja väldigt knalliga färger..haha
Grattis! Jag tror jag vet vilken pålle du red:)

Grattis till andra platsen på er 8 mils debut!! Jag håller med, det var en otroligt svår bana, iaf för min häst. Mycket tung mark, rötter å sånt. men det var kul med en utmaning;)

Ska du starta i hallandsritten?

KL
Var kan man hitta resultatlistorna? Från greveritten alltså.

KL
Var kan man hitta resultatlistorna? Från greveritten alltså.

RESULTAREN MEJLADE TILL RIDSPORTSFÖRBUNDET OCH DISTANSLISTAN SAMMA KVÄLL! KOMMER ÄVEN PÅ VÅRAN HEMSIDA NÄR WEBBMASTERN FÅR TID+LITE BILDER.

SEKRETARIATET

Hej!
Tack alla att ni kom till våran ritt. Banan var tuff i år. En stor eloge till alla deltagare ni har skött er fint. Inga onödiga bilar där vi inte ska hinka och inte något skräp efter er.Vildsvinen skrämde vi bort på morgonen när vi kontrollerade banan det behöver ni aldrig vara oroliga för. RESULTATEN HITTAR NI VID PROPPEN DÄR DET STÅR INFO PÅ RIDSPORTSFÖRBUNDET. TÄVLINGSTERMIN.
Den blå banan var tuff för er i år men det är faktiskt den anlagda permanenta ridslingan på Snogeholm i stort sett.Tyvärr har vildsvinen gått åt den hårt och därefter regnet. Vi kommer att ändra den till nästa år och ev. också 5 mils banan. Ta gärna en titt in på vår hemsida och se vad vi har för aktiviteter framöver. Många fina goa varma kramar till er alla ifrån Ylva.

Hej!
. RESULTATEN HITTAR NI VID PROPPEN DÄR DET STÅR INFO PÅ RIDSPORTSFÖRBUNDET. TÄVLINGSTERMIN.

De resultaten man hittar på Ridsportförbundets hemsida är inte mycket att hänga i julgranen.
Dels är det ju bara 8-milen, sen rider segraren på en okänd häst.

CK, det stämmer ju inte.
Om du gör som Ylva säger och klickar på Info så står alla resultaten där. Det står ingenting om någon okänd häst heller.

Så här har det alltid funkat med Ridsportsförbundets databas: De officiella resultaten, från regionalt och uppåt, står under res, där ser du också poängen som ryttarna får.
Under info står det arrangörerna fritt att sända Equipefiler eller andra sorters filer som visar resulatet för HELA tävlingen, alltså även lokala klasserna (och även prova på-klasser).

Under resultat så står det mycket riktigt att vinnarhästen är okänd. Jag antar att det har att göra med att licens är sökt men ännu inte färdigbehandlad.

Tack för det, jag har aldrig kollat under info-knappen. :o

Då får det väl från och med nu anses som viktigt att alla arrangörer sänder in alla resultat till SRF?

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 177
Senast: liiinnea
·
Träning Jag skulle vilja ha lite råd och inspiration. Jag har en häst som endast gått i hagen och promenader de senaste tre åren pga. diverse...
Svar
3
· Visningar
1 048
Distans Jag är nyfiken på testa distans i år:). Hur pass tufft är en clear round på 50 km? Har en Lusitano med god kondition och mkt...
Svar
3
· Visningar
2 677
Senast: emptyrings
·
Ridning Har en underbar arabvalack (8 år) som jag haft i drygt 1,5 år nu. Han är världens snällaste i hantering, fin att rida i paddocken och...
2
Svar
34
· Visningar
4 800
Senast: RonjaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar