Grenar från äppelträd

slant98

Trådstartare
Kan man ge grenar från ett äppelträd till hästarna? Det finns inga löv och grenarna har legat ett tag så är nog hyfsat torra… men är de okej att ge hästarna?
 
Kan man ge grenar från ett äppelträd till hästarna? Det finns inga löv och grenarna har legat ett tag så är nog hyfsat torra… men är de okej att ge hästarna?
Nei. Tørt gammelt tre kan få skarpe pinner når det knekkes. På min forrige stall hadde vi en hest som fikk pinne fra et gammelt juletre tvers gjennom benet / pipen
 
Jag skulle också vara försiktig med torra grenar, möjligen ge om det är tjockare stammar och man sågar bort utstickande pinnar som kan bli vassa om de bryts av.
Gissar dock att frågan gällde om det kan vara giftigt, så vitt jag vet så är det ingen fara om hästar äter på trä från äppleträd :)
 
Kan och kan.
Jag hade inte gett torra grenar. För det första brukar de inte gilla det speciellt.
Men om de gnager på det finns det risk för att det blir vassa ändar att göra illa sig på, eller så kan de nog få stickor.
Är grenarna fortfarande spänstiga och sega att bryta hade jag tyckt det var ok.

Men annars kapa hellre ned något sly och släng in.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
319
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 744
Senast: WBanna
·
Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
867
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag hamnade i en INTÄRNÄTT-diskussion på en annan (amerikansk) sajt om faran med att ge hästar hela äpplen och morötter! Tydligen kan...
2
Svar
33
· Visningar
2 957
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp