Varför startar inte min trimmer?

tott

Trådstartare
Har en batteridriven Bosch grästrimmer som plötsligt inte startar. Batteriet är laddat och fungerar på andra maskiner. Har någon tips på var felet ligger? Vad kan jag göra?
 
Stalltips: den är slut. Kaputt. Trasig.

Jag slet ut en Ryobi på två säsopnger. Andra har gjort slut på sina snabbare än så. Garanti gäller inte om man slitit ut den

Tror inte Bosch är bättre?
 
  • Förvånad
Reactions: tgd
Näj hörni pessimister 😘 Det behövdes bara ett litet ingrepp av maskinmästare Tott 😁
Jag öppnade motorkåpan, drog bort en massa snurrat gräs, putsade med en pensel...men det hjälpte inte 🤨 Trimmerhuvudet reagerade med ett litet knäpp då jag gasade, men inte mer. Tog till WD 40-flaskan och sprutade in i trimmerhuvudet...och...yess, det funkade. Nu har katten nytrimmad rastgård 😊
 
Näj hörni pessimister 😘 Det behövdes bara ett litet ingrepp av maskinmästare Tott 😁
Jag öppnade motorkåpan, drog bort en massa snurrat gräs, putsade med en pensel...men det hjälpte inte 🤨 Trimmerhuvudet reagerade med ett litet knäpp då jag gasade, men inte mer. Tog till WD 40-flaskan och sprutade in i trimmerhuvudet...och...yess, det funkade. Nu har katten nytrimmad rastgård 😊
:banana:
 
Hur ofta körde du den då?

Har en Roybi....
Ofta... hrm. Kanske mera en fråga om vad.

Jag hade den där gräsklippning var omöjlig. för att röja gång i kirskålen ner till bäcken och bevattningspumpen. Att röja nässlor och kirskål runt avloppsbrunnarna. Att trimma dikeskanten som var för knölig och svårtåtkomlig med klippare. Och för att döda lupiner.

Nu har jag bytt upp mig till den som kostar runt ett par tusen. Få se hur länge den funkar :D
 
Ofta... hrm. Kanske mera en fråga om vad.

Jag hade den där gräsklippning var omöjlig. för att röja gång i kirskålen ner till bäcken och bevattningspumpen. Att röja nässlor och kirskål runt avloppsbrunnarna. Att trimma dikeskanten som var för knölig och svårtåtkomlig med klippare. Och för att döda lupiner.

Nu har jag bytt upp mig till den som kostar runt ett par tusen. Få se hur länge den funkar :D
Det är ganska stor skillnad på de billigaste och nästa steg. De billigaste är ”designade” för att användas extremt sparsamt. Köpte en såndär Ryobi cirkelsåg som var helt slut (elmotorn) efter 5 dagar, men när försäljaren frågade hur mycket jag hade använt (sågat timtal varje dag) så himlade han med ögonen och jag fick den dyrare modellen i byte utan att lägga till något.

Trots allt står det inte på de billigaste att de knappt får användas.
 
Min Bosch använder jag bara för "finlir" (rabattkanter, runt träd + kattens rastgård, typ) och använder en bensindriven till längre gräs och grövre växter. Älskar den lilla för att den är så lätt att ta fram och använda - förutsatt att den funkar då förstås ;)
 
Jag har också en Bosch trimmer med uppladdningsbart batteri. Den har jag nog haft i tio år eller mer. Men så är det nog inte heller den allra enklaste modellen. För tyngre gräs och sly har jag en röjsåg.
 
Det är ganska stor skillnad på de billigaste och nästa steg. De billigaste är ”designade” för att användas extremt sparsamt. Köpte en såndär Ryobi cirkelsåg som var helt slut (elmotorn) efter 5 dagar, men när försäljaren frågade hur mycket jag hade använt (sågat timtal varje dag) så himlade han med ögonen och jag fick den dyrare modellen i byte utan att lägga till något.

Trots allt står det inte på de billigaste att de knappt får användas.
Kanske bäst att kolla upp vilken modell som vi har, så att jag vet hur länge den kan tänkas fungera då.
Slår dikesrenar där lutningen är för stor för gräsklipparna samt runt husgrunder och trädstammar.

För kraftigare växtlighet finns en röjsåg med tillbehör. Den kör inte jag, den är för tung.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
18
· Visningar
411
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 447
Senast: Migo
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 905
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIX
  • Politik i USA
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hjälmar
  • Sömstorlek
  • Betäckning 2024 - föl 2025

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp