Grekiska namn!!

simba_112

Trådstartare
Nu har det blivit ändring på min blivande valps namn (igen!). 7 valpar blev det och de ska ha namnen efter världens 7 underverk (fiffigt va:p), och nu vet jag inte längre vad jag ska kalla henne:confused:
Vill ha något som hör ihop med grekiskan, gärna ur mytologin. Fram med era förslag och tala gärna om vem namnet tillhör/vad det betyder:D
Är alltså själva tilltalsnamnet jag har problem med.
Help please!!!

Sv: Grekiska namn!!

Hera
Athena
Artemis
Afrodite
Hestia
Alkippa
Astrerie
Dafne
Eurydike
Inyx
Kanssia
Methone
Pallene
Phosthonia
Syrix
Xenia
Asterope
Adrasteia
Aia
Akraia
Amymone
Ismenis

Wikipedia. Näe stod inte vad alla var för nåt, men googla på nåt namn du gillar så hittar du det säkert :)

Funderar på Kimera (odjur med tre huvuden (lejon, get, orm)), Gaia (Jordens Gudinna) eller Rhea (dotter till Gaia och mor till Zeus).... hmmm vad tycker ni:confused::confused::confused:

Kimera låter som kremera.. och Gaia känner jag en obehaglig, ettrig hund som luktar väldigt illa som heter. Så dem röstar inte jag för ;)

Kimera låter som kremera.. och Gaia känner jag en obehaglig, ettrig hund som luktar väldigt illa som heter. Så dem röstar inte jag för ;)

Å fy, de låter inte så trevlig. Just nu lutar det i alla fall mer åt Troja. Passar bra på en vit herde också tycker jag...

Troja var ett jättebra val tycker jag också! Lätt att säga och tjusigt i övrigt. Gaia låter som ett annat ord för bajs tycker jag:angel: (typ "baja") Kanske för att min syster sa gacka när hon skulle skita innan hon hade lärt sig prata.

:rofl::rofl::rofl:
Lustigt att se vad ni förknippar namnen med!!
Kan inte tänka Kimera utan att tänka kremera och nu kan jag inte heller tänka Gaia utan att förknippa det till baja....:eek:

Blir nog helt enkelt Troja!:p

Liknande trådar

Övr. Barn Hej! Nu behöver jag verkligen er hjälp. Gossen går på särskola, åk 3. Har ganska grav ADHD och utvecklingsstörning. Vi har kontakter hit...
Svar
6
· Visningar
1 842
Senast: Girasol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka