Green as grass på NRHA i helgen

Sv: Green as grass på NRHA i helgen

Det kan vara nybörjarklass för hästarna. Vet i alla fall att en av dom är en unghäst.

Men det finna ju "Open" och "Non pro" för Novice hästarna i så fall?

Green as Grass är en SRHA klass dvs en Affiliate class och finns inte i NRHA.
Reglerna säger att ekipaget inte får ha vunnit mer än 1500 kr, vilket innebär att vi ibland kan se mer erfarna ryttare på nya hästar här.

Men helt riktigt att pratar vi NRHA så är det Novice Horse som gäller för duktiga ryttare på nya hästar.:laugh:

/Monica

..Hejsan Monke!
Jag har fått för mig att det är ryttaren som inte fått tjäna mer än så - inte hela ekipaget..
/Bewwan via Lewllans nick eftersom jag är för lat för att logga ut henne

Senast ändrad:

Pelle via Nettans nick. Enligt SRHAS regler 2008 som jag själv skrivit så är green as en NON PRO klass där ryttaren inte har fått tjänat mer än 1500kr.... Men det kanske är ändrat vad vet jag??:confused:. MVH Pelle på Petersson quarterhorses:banana:

Cut'n pastear ur SRHA's Klasser 2008.. :)

Är det ett brott mot något eller så så ber jag Ödmjukast Moderator isf radera det här inlägget.

9080 SRHA Green As Grass non pro (räknas inte till year end awards)
Öppen för alla ryttare med giltigt medlemskort i SRHA. Ryttare som vunnit mer än 1500 kr i SRHA/NRHA.dk under sin livstid äger inte rätt att starta i klassen. Alla hästar äger rätt att starta oavsett ålder. Rids på valfri betsling oavsett hästens ålder, men vid tränsbett två händer och stång en hand.

/Fortfarande Bewwan som Fortfarande är Dölat..

Jag ber allra ödmjukast om ursäkt, för fel info.
Det står helt klart att det är ryttarens intjänade pengar och därmed borde inte PL ha varit med.
/Monica

Jag har inte jättekoll på det där ;).

Men är inte Novice för ekipage?

När det gäller Noviceklasser så är det för ryttaren och man får ansöka om novice samtidigt som man ansöker om amatör- eller youthstatus. Man kan tävla under novicestatus tills man har tjänat in 25 AQHA-poäng, poängen gäller då det totala i alla divisioner dvs. om du tjänat 6 poäng i Halter amatör och 5 poäng i pleasure open + 14 poäng i youth så blir det en samanlagd poängställning på 25 poäng = ej novicebehörig. :)

Jag ber allra ödmjukast om ursäkt, för fel info.
Det står helt klart att det är ryttarens intjänade pengar och därmed borde inte PL ha varit med.
/Monica
Då kommer givetvis följdfrågan, vad händer med den ryttare som felaktigt har startat i en klass och placerat sig?

Hej!! Jag undrar bara var man hittar reglerna kring de olika klasserna.
Jag har letat på srha:s hemsida men letar helt klart på fel ställen.
Jag hörde också på läktaren i helgen lite mutter om att any bit any age är en non proklass,är det så??

Kan annars bara säga att fast jag var på Bökeberg utan häst så hade jag en jättetrevlig helg!!
mvh

I NRHA, som den här tråden handlar om, står novice för hästen. I novice horse open får hästen inte ha tjänat mer än 7500 dollar, i non-pro tror jag det är 5000 dollar. Det spelar ingen roll hur mycket ryttaren vunnit innan.

De flesta hästarna i sverige är fortfarande novice, endast en handfull har passerat gränserna för att bli uppklassade. De jag kan tänka mig passerat gränsen är Dun It With Charm, Wheeling Eldorado, Silver And Hickory och Starlight Slim.

:bump::bump::bump:

I NRHA, som den här tråden handlar om, står novice för hästen.......

Sorry att jag inte var tillräckligt uppmärksam där, det jag skrev var ju AQHAs regler vilket också framgår om man läser mitt inlägg.:bow:

I övrigt så trodde jag att den här tråden handlade om SRHA och inte NRHA.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 357
Senast: Snurrfian
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 279
Senast: LaMagia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hör hur det dånar utanför, och kan inte låta bli att öppna dörren och gå ut och sätta mig på huk på förstutrappen och bara...
Svar
9
· Visningar
2 558
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 599
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18