Gravtest? När?

O

Orrie

Måste man alltid testa sig på morgonen, med morgon urinen eller kan man testa sig på eftermiddagen/kvällen oxå??

hmm nåt skumt här i min kropp.....
/från en som e sjukt nervös, visst vill vi men just fått nytt jobb, kunde ju kanske väntat lite.....:crazy::o (det e ju mitt drömjobb)

Sv: Gravtest? När?

Ingen som kan ha nåt svar??? sitter här o e helt nervös, ska ju köpa test i morron o vill veta om jag måste vänta tills tisdag morgon o testa mig!!

Jag kissa när jag slutade jobba kring 15:45, köpte ett test på vägen hem och testade när jag kom hem ca 1 timme senare och de vart super positivt vid första droppen ;)

Normalt kan man testa när man vill på dagen.
Men graviditetshormonerna är mer koncentrerarde i morgonurin, så om man misstänker ett falskt negativt resultat kan kanske ett morgonurintest vara en fördel...

jag måste nog köpa ett test i dag, ingen som helst känning som om jag ska få mens....bara öm i brösten....

så orololig, nyss fått mitt dröm jobb ju och vi sa vi skulle vänta ett tag iom mitt jobb nu....vi har haft sex en gån sen förra mensen, visst var det nästan ÄL men inte så nära....vad gör jag om jag e gravid....älskar ju mitt jobb o vill jobba.....men samtidigt e vi ju sugna på liten, men.........åhhh gråtfärdig!!

Du kan ju jobba under graviditeten, och sen när bebis (OM det är en bebis ;)) väl är född så delar föräldrarna på ledigheten

Ingen kan ju råda dig i hur du ska göra, det får du känna efter själv. Jag valde karriären framför barn när jag blev gravid, det kändes rätt för mig just då (jag hade också precis börjat), nu har jag jobbat ett år och nu börjar vi så smått planera för en liten, nu känns det bättre i tiden. Men bara för att det var rätt för mig så behöver det ju inte vara rätt för dig, det måste du komma fram till själv. Vilket du än väljer så kommer det lösa sig till det bästa :)

varför oroa dig när du inte vet?? :cool: så kände jag mig oxå så men då oroade jag mig bara så jag själv omedvetet sköt fram mensen.. nu är jag gravid i v11. första 6-7veckorna kändes de som att jag skulle få mensen hela tiden. men det kan ju givetvis vara olika. testa så du får veta!:p

varför oroa dig när du inte vet?? :cool: så kände jag mig oxå så men då oroade jag mig bara så jag själv omedvetet sköt fram mensen.. nu är jag gravid i v11. första 6-7veckorna kändes de som att jag skulle få mensen hela tiden. men det kan ju givetvis vara olika. testa så du får veta!:p

Jag har inte oroat mig innan, då jag blev öm i brösten som vanligt så jag var mega bombsäker på att mensen skulle komma i lördags (senast)....men när den ej kom o inte i går heller och jag verkligen INTE känner mig som jag brukar i kroppen innan mens så börjar jag fundera....

Vi vill ju har barn, helt klart, tycker jag har ålderna inne o allt men så fick jag ju mitt dröm jobb.....klart jag kan jobba under grav-tiden (om man mår bra) men ja, man funderar så mkt, sambon sa att vi ska dela på ledigheten!!

Nu ska jag bara bli kissig sen ska jag testa mig!!

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 018
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 308
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 176
Senast: Hazel
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 924
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve