Gravidsex!

doglover

Trådstartare
Jag är i v 28 och det börjar bli lite jobbigt med sex.... Vilka ställningar fungerar bra?

Har ni som är gravida just nu/lr har vart märkt att eran sexlust har minskat kraftigt? Innan blev jag k*t av att bara titta på min älskling och vi hade sex 3 ggr dagligen. Nu är det inte alls lika ofta.
Kan man göra nåt åt det?

Några andra irritationer ni har märkt?
 
Sv: Gravidsex!

Jag har absolut noll och nada tålamod. Så sex är liksom inget att tänka på, då jag dels är otymplig, dels är trött ständigt och som sagt, fixar inte att vänta. Så nej, inga tips från mig här inte.
 
Sv: Gravidsex!

Min sexlust var rena berg och dalbanan när jag var gravid.

Under de sista månaderna var det skeden som var bästa ställningen.

Hormonerna forsar runt i dig som gravid så att du inte känner igen dig själv ska du inte bry dig så mycket om. Du kan inte påverka det ändå! :)

/Timsetim
 
Sv: Gravidsex!

Jag hade absolut ingen sexlust vaken som gravid eller första året efteråt. Dessutom gjorde det lite ont att ha sex. Så det blev väl kanske bara 3ggr på över 1½år! :eek:
 
Sv: Gravidsex!

Jag hade tidigare p-spruta, vilket gjorde att sexlusten var noll och det även gjorde ont varenda gång... är oxå i v27-28 nu (har dålig koll för tillfället...:angel:) Och senaste månade har jag haft en enorm sexlust:o känner mej sugen nästan dygnet runt å maken börjar nästan tycka att det blir jobbigt...:rofl:Tycker inte att magen är nåt ivägen än så länge, det jobbiga är alla starka sammandragningar efterråt, det det går ju över!
 
Sv: Gravidsex!

Än har jag inte tappat lusten i alla fall, är i vecka 36 nu. Klart är jag lite otympligare än annars men det går ändå;)
 
Sv: Gravidsex!

Sista två månaderna av min graviditet så dalade lusten...
Nu är sonen 4 månader och den börjar komme tebax som vanligt igen.
Första tiden då jag var gravid var jag som nån jäkla kanin...:o
 
Sv: Gravidsex!

Eftersom jag de första 4 månaderna hade kräksjuka i princip dygnet runt så var sex då ingen höjdare direkt...men då kunde jag ändå bli sugen ibland. Sen avtog sexlusten ganska ordentligt/ nästan helt för att nu senaste veckan (v28 nu) verkar komma tillbaka så smått! Magen är otymplig o ivägen men just nu är det rätt mysigt ändå :) Sambon är överlycklig som kommit till hela 3ggr på en vecka!:rofl:
Men nåra större variationer i ställningar blir det inte, skeden typ...
 
Sv: Gravidsex!

hmm...skeden verkar ju vara poppis. min sambo vill ju oftare än mig, men han pressar mig aldrig utan verkar förstå min situation. det ska han ha lovoord för!
 
Sv: Gravidsex!

För mig gick sexlusten i perioder, de första 3 månaderna var jag väldigt sugen och kände mig attraktiv - större tuttar!

Sedan avtog det en period och jag mådde bara dåligt i stället. Mot slutet kom sexlusten tillbaka, men då var sambon lite skeptisk och trodde att han "dutta" på bebis & gjorde henne illa. Vilket led till att jag blev arg & frustrerad och då gav han med sig.

Ställningar som jag tyckte fungerade bra var skeden, bakifrån, i duschen var helt Ok eller att jag satt ovanpå, då kan man själv ta kontrollen. /Linda
 
Sv: Gravidsex!

Första graviditeten ville jag jämt- och min man var glad för det. Härligt att känna så. Men andra graviditeten NOLL lust. Hoppades
:-) att det skulle bli likadant denna gång men inte det. :(
 
Sv: Gravidsex!

Första tiden var det väl sådär men efter v. 30 vart jag jättesugen, vill ha hur mycke sex som det bara går! Vet inte vad som flög imig :)

Hade inga problem med magen och att jag var 17 kg tyngre....

Kompensera väl för att det knappt blivit en handfull ggr på 6 månader senare..
 
Sv: Gravidsex!

Jag är i samma vecka som du och här får sambon nöja sig med fröken höger, eftersom jag får ONT vid sex numera.....

Lust har jag sällan, men ibland faller det på, de enstaka gånger vi har sex, fungerar skedställningen bäst, allt annat är bara bökigt och jobbigt, magen är ivägen och det känns helt enkelt inte bra alls. Dessutom är mina stackars slemhinnor så svullna nu att det gör ont efteråt. Känner mig svullen och öm, som om man har haft maratonsex ungefär......
 
Sv: Gravidsex!

det är samma här för mig.....att jag får ont, df blir det inte lika ofta tror jag.
 
Sv: Gravidsex!

Om du är sugen, trots att det gör ont, köp glidmedel! Det funkade för mej de perioder med p-sprutan som de var "snustorrt..." Inge ont alls efterråt:)
 
Sv: Gravidsex!

Har provat det och det fungerar rätt bra, men det är efteråt det gör ont, som om slemhinnorna svullnar upp mer än vanligt..... Äh, vi får helt enkelt vänta tills efteråt, då jäklar :banana::devil:
 
Sv: Gravidsex!

Ja, de finns ju större bekymmer här i världen;) men det är ju ändå värt att försöka göra det bästa av problemen!
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 586
Senast: Whoever
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 615
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 225
Senast: Blyger
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 861
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp