gravidridbyxor?

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

Naggur

ja... finns det?

Även fast min graviditet inte ens syns än så är det fruktansvärt obekvämt att ha åtsittande ridbyxor så jag får rida i mjukisbyxor:crazy:

Tycker de ser ovårdat och oproffsigt ut=)

eller finns det någon modell som sitter tigt på benen och rumpan men löst i magen?

Vet att de finns "förlängare" till byxor som man sätter vid knappen på byxorna men då måste man ha en lång tröja som hänger ner så de inte syns=)

:bow:
 
Sv: gravidridbyxor?

datorn lever sitt eget liv. ursäkta att de blev så många trådar=/
 
Sv: gravidridbyxor?

Borde man inte kunna rida i sådana där mammajeansbyxor ?!

Annars får du väl kosta på dig att ha en tröja som är längre & täcker
magen;)
 
Sv: gravidridbyxor?

Det finns ridbyxor för gravida. Vet inte riktigt vilka som säljer, men det finns. I vår ridsportbutik beställer de hem vid förfrågan.
 
Sv: gravidridbyxor?

En hästsportbutik som ligger mellan Enköping och Bålsta. De har även internetshop. Kan skicka länken till dig, vet inte om det är ok att lägga ut här i forumet.
Ridbyxorna är beställningsvara, tar ca 2-4 veckor att få dem så beställ i tid :)
 
Sv: gravidridbyxor?

Vet att det har på agerstashopen också, ligger utanför uppsala, men det är även internetbutik.

// Ingalill
 
Sv: gravidridbyxor?

Gravid-ridbyxor är fruktansvärt dyra och med tanke på hur länge man använder dem så är ju frågan om det är värt det...

Jag tog ett par gamla ridbyxor jag hade och sydde i kilar i "muddtyg" och resår i sidorna på dem. Tog samma färg på muddtyget som på byxorna så det syns inte särskilt mycket alls. Byxorna funkar väldigt bra faktiskt men i och med att jag bara orkat fixa ett par och rider nästan varje dag så befinner sig byxorna ofta i tvätten. Då har det faktiskt gått lika bra med gravid-stretchjeans från Lindex. Det finns modeller som är smala i benen så att de utan problem går ner i ridstövlarna och de är både bekväma och mycket prisvärda, kan rekommenderas!
 
Sv: gravidridbyxor?

det bästa och billigaste sättet var att sno ett par ridbyxor av mamma=) dom är lite säckiga i benen men dom funkar=)
 
Sv: gravidridbyxor?

några gamla ridbyxor som jag vill klippa och sy i har jag inte. å smala i benen behöver dom inte vara så jag aldrig rider med stövlar. det är såå obekvämt! men tack för tipsen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 107
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 637
Senast: cassiopeja
·
Äldre Har rensat i mina garderober i flera omgångar nu under sommaren, och insett att väldigt mycket kläder endera är rent utslitna, eller...
Svar
19
· Visningar
2 721
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 643
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp