Graviditetstest??

KING88

Trådstartare
Det står att man kan som tidigast testa sig på den beräknade mensens första dag! Om man testar sig ett par dagar innan beräknad mens, och det visar negativt, kan man vara gravid i alla fall? Hur kännsliga är dom? Man borde ju ha "det" hormonet i urinen även ett par dagar innan:confused:

Någon som vet?
 
Sv: Graviditetstest??

Ja, du kan vara gravid ändå.

Hoe en del kvinnor dröjer det till och med flera veckor efter planerad mens innan de får tillräckligt med hormon i urinen för att det ska synas på testen.
 
Sv: Graviditetstest??

Okej tack för svaret, läste lite slarvigt på bruksanvisningen, så jag missade det med mensens första dag! Det va 3år sen sisst jag testa de mig, då jag va gravid med min dotter:love:

Om jag gör ett nytt test på beräknad dag som är på torsdag, kan det då ha hunnit bli tillräkligt men hormoner på bara 2dagar:confused:
 
Sv: Graviditetstest??

Det borde det väl skulle jag tro.
Om jag inte minns fel så stod det (iallafall på mitt test) att det var typ 97% chans att det visade positivt (om man var gravid såklart) 3 dagar innan beräknad mens, och 99,9% chans eller ngt liknande om det var på beräknad mens-dag.

Det beror väl också på hur pass "hormonell" man är har jag för mig? För vissa så visar det ju inte även om man gått mkt över tiden..
 

Liknande trådar

Avel Vill inleda med att jag skriver frågan med ett visst önsketänkande att provet visade fel. 😉 Jag testade p-test på mitt sto på 106dygn...
Svar
12
· Visningar
1 093
Kropp & Själ Någon som använder menstrosor som primärt mensskydd? Jag har testat menskopp nu några månader och känner att det inte är något för mig...
Svar
7
· Visningar
902
Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
681
Senast: Elvasaga
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 782
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp