graviditeter

Status
Stängd för vidare inlägg.

zilla

Trådstartare
jag vet att man inte ska jämföra !....eller? jag väntar mitt andra barn och inget är likt mot första . jo en sak ..magen växer.
När jag väntade mitt första gick jag upp massor ..jag såg ut som en tunna. jag hade foglossningar... hon sparkade nått fruktansvärt.

Den här graviditeten så har jag bara fått mage,jag mådde illa första 15 veckorna . jag samlar vatten i ben och fötter. (det är badtoffllor som gäller) .Bebisen sparkar lite men absolut inte lika mycket som nr 1. den hära bebisen rullar mest runt .

Ska man vara nervös för att den inte försöker sparka sönder magen som den förra eller är det sån stor skillnad mellan 2 graviditeter. ?
 
Sv: graviditeter

Jo, jag!

De var ganska lika, jag gick inte upp mycket alls (10 kilo ungefär, förrutom på första barnen då jag samlade på mig vattten och gick upp typ 5 kg till på en vecka på slutet).

Vid första graviditeten mådde jag illa från v 6-13 kanske, men kräktes aldrig, bebisen sparkade MYCKET och hårt, särkskilt på revbenen. Vände sig rel. tidigt (kommer inte ihåg när) och fixerades kanske v 36. Gick över 4 dar.

Vid andra graviditeten mådde jag inte så illa men jag kräktes varje morgon (låter skummt, jag vet) kanske v 6-13,14. Bebisen sparkade men inte alls hårt, men ofta. Vände sig sent, så sent så jag började bli orolig för sätesbjudning, typ v 37. Fixerades under förlossningen, kanske två timmar före hon kom ut. Hon föddes 9 dar innan bf.

Så mina graviditeter var ganska lika. Det första är en kille det andra en tjej.
 
Sv: graviditeter

Det är stor skillnad på både graviditeter och förlossningar barn nr 1 var fotbollspelare i magen och tränade mycket aktivt på att sparka sönder mina revben;) fixerade sig sista veckan
Barn nr 2 rörde sig mer som om hon simmade runt:rofl: fixerade sig i v 30 men var så rörlig ändå att hon snurrade runt strax innan förlossningen;) född i v 33 plus fyra.
Barn nr 2 ÄR numera fotbollspelare medans barn nr 1 la ner det när han var liten.
Så nej du behöver inte oroa dig:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 915
Senast: Bapelsin
·
Gravid - 1år Min första graviditet rivstartade med fruktansvärt illamående, var i princip sängliggandes i tre månader och mådde så otroligt dåligt...
Svar
9
· Visningar
2 467
Senast: Bexzor
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 764
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 548

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp