Gravida? Vilka och vilket BF-datum?

Sv: Gravida? Vilka och vilket BF-datum?

Hej!
Jag är i vecka 16. BF 13/2!
 
Sv: Gravida? Vilka och vilket BF-datum?

Kul!! Gratttis! Första barnet, eller?
 
Sv: Gravida? Vilka och vilket BF-datum?

Tack.
Just nu känner jag mig inte speciellt glad då:

Äter jag "fel" så som te.x onyttigt, fet mat mm..mår jag extremt illa
Äter jag en tugga för mycket mår jag extremt illa
Äter jag för lite mår jag illa
Orkar inte riktigt någonting, allra minst med min häst eller sambo. Som tur är han förstående.
Kör /åker jag för fort eller för länge så blir jag kraftigt illamående nästan kräkfärdig.


Dom säger att mår man illa så är risken mindre för missfall, tror jag är kvalificerad till den kategorin. :crazy:

Bm har bett mig hålla ut, annars skall jag få ett tips på åksjukepiller.

Jag lider av samma problem som du, var hos BM idag och blev erbjuden just åksjukepiller men hon var själv tveksam till att det skulle hjälpa :(
Nu ska jag testa iallafall, det skulle ju tydligen märkas ganska så snabbt om dom gör någon nytta.
Hittar du något annat som hjälper får du gärna dela med dig.

Vad kul förresten med en bukare som ska ha nästan samtidigt som mig :) är beräknad till 15/3 men det kan ju ändra sig vid UL.
 
Sv: Gravida? Vilka och vilket BF-datum?

Smörgåsrån har hjälpt mig just nu, innerhåller inget men håller illamåendet i schack.

Hittar du något så säg gärna till. :bow: Jag lyssnar NOGA.
 
Sv: Gravida? Vilka och vilket BF-datum?

Grattis!!!
Jag är höggravid!!! Beräknad förlossning 28 september men jag skulle tro att det dröjer några dagar in i oktober.
Kram
 
Sv: Gravida? Vilka och vilket BF-datum?

Åksjuketabletter hjälpte inte!
Jag har tom köpt armband som skulle hjälpa mot åksjuka och graviditetsillamående..hjälpte inte heller. :(

Ska åka och handla smörgåsrån direkt jag får frukostrast, tack för tipset!
 
Sv: Gravida? Vilka och vilket BF-datum?

Tipsar om nektariner som förutom fruktyoghurt var det enda jag kunde äta under en tid :d
 

Liknande trådar

Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 067
Senast: Plussat
·
Småbarn Emil vägrar nämnligen nappen nu sedan ca 4 dgr tbx. Inte för att det gör mig någonting, inte det minsta, men jag blir ju lite förvånad...
Svar
6
· Visningar
4 066
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 396
Senast: Spirax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp