Gravida? Vilka och vilket BF-datum?

Sv: Gravida? Vilka och vilket BF-datum?

Kan och kan... ;) Kanske inte en odugling till mamma, dock! :idea:

Har inte läst hela tråden, är det din första? Hur har du mått så här långt? :)
 
Sv: Gravida? Vilka och vilket BF-datum?

Äsch, du är nog inte oduglig i något område!

Jag har mått oförskämt bra! Jag har en dotter född 2004 och mådde otroligt bra då också (fast då flög jag fram över en bädd av rosa rosor i 9 månader, nu hålls jag ner på jorden av en trotsig 3-åring :-). Fast då mådde jag konstant illa i 3 månader, denna gång har det bara varit några gånger sammanlagt. Det känns att det är den där mellanperioden nu, då man bara mår bra; magen inte alltför stor, första besvären över, man känner sparkar... Bara att njuta alltså!

Du då?
 
Sv: Gravida? Vilka och vilket BF-datum?

Vad avis jag blir. :p

Det här är min första graviditet, och den har tyvärr inte vart så bra. Jag kräks fortfarande hela dagarna vilket resulterat i söndersårad hals som blöder :crazy: har vart allmänt trött och matt, järnbrist och rent omöjligt att få upp järnvärdena igen eftersom jag kräks av järntabletterna. Men det är bara att kämpa! Det är underbart, på sitt sätt ändå, att vara gravid. Även om jag önskat att jag haft det lite lättare. :)
 
Sv: Gravida? Vilka och vilket BF-datum?

Men lilla gumman!! Stackare! Hur kan du må så dåligt?! Kan man inte injicera järn i blodet på ngt vis? Jag fick börja med järtabletter nästan omgående pga dåligt blodvärde, men det tog ändå några veckor innan jag kände mig som människa igen! Det är oerhört jobbigt att vara så sjukt trött... Jag fick en släng av blobristanemi också på en resa där jag inte kunde sova och äta som jag behövde, och det var fruktansvärt.

Finns det något du kan äta utan att må illa och kräkas? Hur går det med din vikt? Usch, jag lider med dig! Hoppas det går bra på ultraljudet iallafall!
 
Sv: Gravida? Vilka och vilket BF-datum?

Jag äter Lergigan mot Illamåendet - det hjälper faktiskt men tar inte bort det helt. Jag kräks ändå men inte i samma mägnder som jag gör utan tabletterna. Vikten har jag inte haft några problem med - eftersom det mer eller mindre blir ett konstant ätande :o när man mår så illa som jag gjort. Den mat jag får behålla går rakt till fettreserverna. :D

Det är som sagt ingen dröm-graviditet, men det funkar, jag får vila mycket vilket inte vart några problem eftersom jag blev arbetslös en bit in i graviditeten, så jag slipper ju många "måsten" och kan fokusera på mig själv och magen, vilket vart till stor hjälp. :)
 
Sv: Gravida? Vilka och vilket BF-datum?

Du har gjort det bästa av situationen alltså, vad bra!
 
Sv: Gravida? Vilka och vilket BF-datum?

Är det bara jag som tycker att sparkarna är jobbiga? Det är underbart att veta och känna allt liv därinne, men sparkarna överrumplar mig ibland, och för det mesta hålls det på hela dagarna och även nätterna. Dessutom har jag en "hickare" som tydligen inte kan låta bli att dricka och hicka. Jag klagar inte, för jag har kämpat hårt för att bli gravid och brukar ha dåligt samvete över att jag tänker såhär, men det är ett fasligt liv därinne!
 
Sv: Gravida? Vilka och vilket BF-datum?

Ja, denna bebis är en hichare, det har ingen av de andra varit och det kan bli riktigt jobbigt, spec nu när han ligger "färdig" för förlossning:crazy: kan bli ganska obehagligt därnere tillslut...
 
Sv: Gravida? Vilka och vilket BF-datum?

Här är ytterligare en hickare. 2-3 ggr/dag hickar h*n, ibörjan var det lite kul men nu är man rätt trött på hickandet. Bara när det sparkas upp mot hö revben är det jobbigt eftersom jag har så satans ont där men annars tycker jag nog fortfarande att det är rätt kul med sparkar.
 
Sv: Gravida? Vilka och vilket BF-datum?

Ja, ja samt hyfsat på de tre frågorna :D Förlossningen var jobbig, latensfasen drog ut på tiden som de kan göra för förstföderskor. Typ 24 timmar. Sen ytterligare 14 timmar inne på BB när jag kommit in 6 cm öppen. Det var rätt tungt ett tag, och jag sprack som ett ägg. Men vi klarade oss alla igenom upplevelsen utan några men, bebis var pigg och kry och mjukdelar läker fort.
 
Sv: Gravida? Vilka och vilket BF-datum?

Jag är i v 18 och ska ha 25/1. Var på UL idag och fick veta att det blir en liten kille till! Såå kul!!
 
Sv: Gravida? Vilka och vilket BF-datum?

Grattis.

Jag har just nu fått beräknat 19/3 Skall på min första kontroll nästa vecka.
Är nu i vecka 10. Visserligen "nattagammalt" ännu. Men kommer få bättre besked efter besöket.

Spännande..
 
Sv: Gravida? Vilka och vilket BF-datum?

Ja du, det lät som en pärs! Själv hade jag havandeskapsförgiftning, 16 dgr över tiden 17h latentfas som slutade med 6 cm öppen och oregelbundna hjärtljud :eek: det blev akut snitt och narkos, jag missade hela första mötet med min bebis, något som INTE får hända denna gång!!! H*n får komma ut på valfritt sätt, men jag vill vara vaken och välkomna. Förra gången kunde jag inte ens känna att det var mitt barn de första veckorna, hemskt.

Får väl se det positivt, jag slapp iallafall spricka!
 
Sv: Gravida? Vilka och vilket BF-datum?

Oj! Snart! Grattis och lycka till!
 
Sv: Gravida? Vilka och vilket BF-datum?

Härligt! Grattis!!! Jag vill också veta om det är en pojke eller flicka!!
 
Sv: Gravida? Vilka och vilket BF-datum?

Åja, nattagammalt är det väl ändå inte, bara två veckor kvar till "säkra perioden"! Härligt med marsbebis, det var helt underbart tyckte jag (min kom 6/3 ist för 19/2). Grattis!!
 
Sv: Gravida? Vilka och vilket BF-datum?

Tack.
Just nu känner jag mig inte speciellt glad då:

Äter jag "fel" så som te.x onyttigt, fet mat mm..mår jag extremt illa
Äter jag en tugga för mycket mår jag extremt illa
Äter jag för lite mår jag illa
Orkar inte riktigt någonting, allra minst med min häst eller sambo. Som tur är han förstående.
Kör /åker jag för fort eller för länge så blir jag kraftigt illamående nästan kräkfärdig.


Dom säger att mår man illa så är risken mindre för missfall, tror jag är kvalificerad till den kategorin. :crazy:

Bm har bett mig hålla ut, annars skall jag få ett tips på åksjukepiller.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 067
Senast: Plussat
·
Småbarn Emil vägrar nämnligen nappen nu sedan ca 4 dgr tbx. Inte för att det gör mig någonting, inte det minsta, men jag blir ju lite förvånad...
Svar
6
· Visningar
4 066
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 396
Senast: Spirax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp