Sv: Gravid?

Hej alla igen! Tack för alla era råd och hjälp!

Jag var inte gravid! Tack och lov! Och ska nu få en spiral istället för p-piller så hoppas nu på att jag ska bli mitt gamla vanliga glada jag :D

Ja de är en enorm lättnad :D Nu är man bara nyfiken på hur allt ska gå till och hur man reagerar på spiralen :) Men det ska nog gå bra :D

Vad skönt för dig.

Och hur allt går till, hur menar du då? Att sätta spiralen?

Först gör bm en undersökning av hur livmodern ligger. Sen stoppar bm in ett vaginalspekulum och fäster en tång i livmoderhalsen. När det är klart så mäter BM först livmodern så en spiral får plats, funkar det bra så ut med "mätpinnen" och så in med spiralen. Gick på säkert 20 sekunder när jag fick min spiral (från tången till klart)

Hade nån liten blödning i början men sen ingenting, är supernöjd.

Jag fick ta tramadol innan.

De där med att fästa en tång i livmoderhalsen låter ju lite små läskigt men de ska väl gå bra..

Annars verkar ju allt himla smidigt :) Vet du om man kommer fortsätta att vara mens fri när det är en hormonspiral eller får man mensen tillbaka?

Alltså det är ju inte en tång som klipper av och är vass utan för att hålla i.

Jag är helt mensfri :bump:, min kompis har oregelbunden mens.

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 974
Senast: Bapelsin
·
Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 300
Gravid - 1år Jag har två barn, den äldre blir 11 år i år och den yngre fyller alldeles snart 4 år. Båda mina graviditeter har varit jobbiga, den...
Svar
3
· Visningar
2 538
Senast: Bexzor
·
Kropp & Själ Ca en-två veckor innan förra mensen glömde jag ett p-piller och hade oskyddat sex nån dag efter. Pillret togs så fort jag kom på att det...
Svar
9
· Visningar
1 642
Senast: mafias
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama