I

I have a dream

Hemligt användarnamn, var snälla att inte spekulera i vem jag kan vara...

Är det möjligt att känna av en graviditet 7 dagar efter befruktning?
Tre dagar efter kände jag isåfall någon stickande konstig känsla på höger sida i magen, och sedan lite värk dagar efteråt.
Nu är mitt hår tovigt (det har inte varit det på flera månader!), men det kanske bara är en slump. Jag har börjat nysa helt utan anledning, idag säkert 5 gånger.
Igår och idag har jag varit illamående, men bara på kvällen.
Mitt humör svajjar som sjutton.

Sv: Gravid?

Absolut, jag kände ett hugg någon dag efter befruktningen med andra barnet, sa till maken att ägget fäste och några dagar senare testade jag positivt :)

Jag känner mig inte sjuk iallafall. Inte snorig, ont i huvudet, hängig osv... Det enda är illamåendet, men det har kommit efter klockan nio båda gångerna, och slutat efter någon timme.

Lite mer trött än vanligt bara.

Jag kände av när ägget satte sig båda gångerna, det "kliade" på insidan av magen. Första gången på höger sida, andra gången på vänster. Testade positivt någon vecka efteråt. Har det gått hela 7 dagar så ta ett test. :)

när jag blev gravid så kände jag en stickande känsla, men om det var ägget som fäste har jag ingen aning om. Dessutom kände jag en mensvärksliknande känsla.
jag mådde väl illa på eftermiddagen/kvällen runt v 6-9 men det gick över om jag åt något.

hoppas du är gravid :)

Men går det att göra det redan? För det tar väl ett par dagar för ägget att fästa med..?

Men om det har gått 7 dagar sen befruktning och 3 dagar efter det kände ägget fästa (om det nu var det) så har det ju gått 4 dagar sedan dess, plus gårdagen, dvs fem dagar.
Ja, det går att få positivt på ett test redan nu, det är dock också möjligt att det visar negativt och du behöver ge det mera tid. Det är individuellt och beror på hur snabbt din kropp producerar det hormon som testerna reagerar på.

i början av min graviditet så nös jag sjukt mycket.. Säkert över 100 ggr på en dag och jag verkligen kommenterade de ofta.. detta var innan jag hade fått + på stickan.. Samt att ja va sjukt trött.. men tyvärr inget stick elr så men en mens värks liknande känsla ca 2 veckor innan bim vilket i sig måste vart precis kring äl där nån gång när ägget ska ha fäst..

lycka till och jag håller tummar o tår på att de går som du vill =)

/A

Jag tänkte vänta lite... BIM är om ca 11 dagar.

Idag spänner brösten, och jag har som liiite värk i magen. Illamåendet forsätter... Och jag har sovit mer eller mindre hela dagen. Helt utpumpad. Är jag kanske bara sjuk?
Frågan är om jag bara inbillar mig alltihop, eller om det bara är mens på väg...

Det ar väldigt lätt att bli skengravid :)

Själv kände jag ett burr i magen ett par dagar efter. Och efter första barnet var jag skengravid i typ fyra månader och andra gången märkte jag inget förren efter ett par veckor då jag blev sjukt trött och mådde jätteilla. Lycka till!

Hur känns det? jag har varit riktigt rädd att ha varit gravid igen och tagit flera test som var negativa. Jag kanske också var lite skengravid helt enkelt, skulle vara skönt om det var så!

När jag väntade andra barnet var jag extremt känslig för lukter ca 7 dagar efter befruktning.
Under alla 3 graviditeter har jag nyst jättemycket från början till slut.

Ja du... Det sticker i livmodern, mensvärk, ömmande bröst, illamående, mat-nojjor... You name it :p

Och så är min mens försenad varenda gång. Så jag gör nästan ett gravtest i månaden, haha :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tog hål i öronen(!) i lördags, med påföljande blodtrycksfall. Inte helt oväntat, då jag varit med om det för snart 10 år sen när jag...
Svar
18
· Visningar
5 650
Senast: Hedinn
·
Ridning Jag ger snart upp, hittar aldrig en bra häst :( Det hela började med min hyrponny som jag hade under 1 år, han skulle var jättesnäll...
2
Svar
23
· Visningar
3 730
Senast: EmmaBovary
·
Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 340
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 604
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar