Gravid utan minsta symptom

Tora

Trådstartare
En av mina kompisar har visat sig vara gravid i ca 5 månaden. Hon har inte haft minsta lilla symptom på detta utan allt har varit helt som vanligt. Anledningen till att det upptäcktes var att hon gick till gynekologen för att hon inte fått sin mens på väldigt länge.

Så jag funderar lite nu. Hur pass vanligt är det igentligen att man kan vara gravid utan någon egentlig symptom förutom att mensen uteblir? Nu när jag tittat ordentligt så tycker jag nog att den typiska magen har börjat synas lite men det är ytterst lite.

Gynekologens svar var att det är ovanligt men det händer. Så jag blev lite nyfiken om någon mer har råkat ut för detta?

Mvh

Tora

Sv: Gravid utan minsta symptom

3 gånger. Med preventivmedel, med mens, allt som vanligt.

Envisa barn?

Svar ja. :D

Första upptäckte vi i 3 månaden, andra 2 i 5 månaden. Den ena var jag tyvärr tvungen att ta bort pga. sociala omständgheter.

Chock alla gångerna.

Jag hade bara lite mensvärk i början. Men det kan ju lika gärna ha varit ont i magen?

Iallafall, min mage var inte särskilt stor (ändå hade jag en stor unge där inne) och började inte synas förräns vi flyttade och då var jag i 5-e månan. Då syntes det lite smått.

Jag tror faktiskt inte att det är så jätteovanligt.

En kvinna i england födde barn när hon skulle gå på toa och hon visste inte att hon var gravid. Hade tydligen mens och inga symptom alls. Hon var kraftig, df tänkte hon inte så mycket på viktökningen och magen.

Jag känner inget speciellt och är i vecka 16, nästan lika långt gången som din kompis kanske, har ju gått 4 fulla månader. Min mage har precis börjat växa, men den ser inte så mycket mer ut än en mage man får om man lägger på sig ett par kilo. Jag ser ju mammaformen men kanske inte om jag inte hade haft en tanke på att jag var gravid. Kan tilläggas att jag är normalviktig också. :)

Senast ändrad:

Tänk dig den chocken, du går på toa och allt är som vanligt och du får fasligt ont. Efter ett tag fattar du att du är gravid och ska föda barn!

*svarar flera*

Jag blev lite fundersam för man läser/hör mycket om hur illa man mår, jättetrött, kort stubin, ont i kroppen osv. Borde man inte känna bebisen röra sig när den är så pass stor?

Intressant att höra att fler har råkat ut för inga symptom alls.

Mvh

Tora

*svarar flera*

Jag blev lite fundersam för man läser/hör mycket om hur illa man mår, jättetrött, kort stubin, ont i kroppen osv. Borde man inte känna bebisen röra sig när den är så pass stor?

Intressant att höra att fler har råkat ut för inga symptom alls.

Mvh

Tora

Jo, den rör på sig. I femte månaden kände jag tydliga sparkar, ofta. Men det kanske varierar hur livlig den är?

VET man inte om att man är gravid så tolkar man ju kanske inte det man känner i magen som bebissparkar... Utan bara vanligt tarmbubbel.

Själv har jag den senaste månaden haft tarmrörelser som känts som bebissparkar, trots att jag inte är gravid...

En tjej jag läste en kurs med blev gravid när hon var 15. Hon berättade att hon ärligt inte känt någonting eller haft en tanke på att hon var gravid förrän i 6e månaden. :eek: Hon hade bara blivit lite rundare men hon tänkte inte så mycket på det.

Själv hade jag aldrig kunnat låta bli att upptäcka det, alldeles för många symptom.

Ja, jag var bara gravid 4 månader med min yngsta. När jag trodde jag var i v10 eller så var jag i vecka 20. Han föddes dessutom fem veckor för tidigt.

Har man mens som vanligt och inte känner av några symptom tror jag säkert man kan gå över halva graviditeten utan att ana något MEN jag har väldigt svårt att tro på historierna om folk som föder barn utan att fatta att dom varit gravida. :cool:
När mitt illamående släppte hade jag inga fler symptom förutom att magen växte de sista månaderna, mitt barn låg långt bak, jag kände de första rörelserna ganska sent och hon var liten när hon föddes men nog kändes hon!
Efter vecka 30 kan jag inte förstå hur man kan undgå att känna rörelser, sparkar, hicka osv hur liten mage och liten bäbis man än får.

Visserligen är alla graviditeter olika men jag är ändå skeptisk...

VET man inte om att man är gravid så tolkar man ju kanske inte det man känner i magen som bebissparkar... Utan bara vanligt tarmbubbel.

Själv har jag den senaste månaden haft tarmrörelser som känts som bebissparkar, trots att jag inte är gravid...

Men när det senare sticker ut en fot eller rumpa ibland borde man väl börja fundera på vad tarmarna sysslar med?

Kompisen fick i början av maj veta att hon väntade barn, födde i mitten av augusti. Jag ifrågasatte henne om hon inte hade känt bebis sparka: Jo, men jag trodde bara att det var massa gaser...
Dessutom hade hon moderkakan i framkant, så den dämpade ju en del också.
Hon fick veta att hon var gravid när hon skulle in på en ny undersökning för fertilitetsbehandling (hade försökt få barn i 5 år)
Hon hade inte gått upp ett gram de första 8 månaderna, allt som allt ökade hon 5 kg, och efter förlossningen kissade hon bort 13kg på några dagar...:angel:

En bekant till mig åkte i början på detta år till sjukhuset för hon trodde hon hade förstoppning. Väl där fick hon veta att hon skulle föda...

Ahh! Så skulle det nog kunna vara.

Mvh

Tora

Hade jag inte planerat barn, hade jag nog inte heller misstänkt att jag var gravid först runt 5-6e månaden.

Visst var jag astrött men det kan man ju råka ut för ändå. Sparkar kände jag efter v.20 och det kan man lika gärna tro är magbubbel. För jag vet inte hur många "spöksparkar" jag har nu om dagarna och jag är inte gravid.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 221
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 158
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve