Gravid efter p-piller

P

pannie

Hur lång tid tog det för er att bli gravida efter det att ni slutade äta p-piller eller ta annat preventivmedel? Sitter olika preventivmedel i olika länge efter det att man slutat använda dem? :cool:
 
Sv: Gravid efter p-piller

8 månader för mig, 2 månader för min kompis, 12 månader för min mamma med barn 1 (2 och 3 hade hon spiral och de tog direkt).

Hur lång tid det tar beror väl på hur snabbt kroppen "kommer tillbaka" och producerar ägg som kan bli befrukade och sen att ägget kan fästa.
 
Sv: Gravid efter p-piller

Det kan ju som sagt vara jätteolika, har inte försökt själv men för en kompis tog det ett par månader och för en annan blev det "bingo" första gången de fick till det efter att mensen hade gått över när sista pillret var taget...
 
Sv: Gravid efter p-piller

Spännande att det är så olika. Tog mitt sista piller i fredags, får se hur lång tid det tar. :O
 
Sv: Gravid efter p-piller

jag slutade i januari förra året.

försökte undvika att bli gravid fram tills augusti. sen tog de på första försöket. å om tre veckor beräknas våran lilla knodd komma=)
 
Sv: Gravid efter p-piller

Drygt 2 år....

Nu kan det ju bero på andra saker att det dröjde, men kommer aldrig att äta p-piller igen i alla fall!
 
Sv: Gravid efter p-piller

Det tog drygt 1 månad efter att jag slutat med mina piller. Jag hade den mensen som kommer efter varje pillerkarta (om man då inte knaprar hela tiden), sen hade jag en mens till och sen blev det ingen mer...
 
Sv: Gravid efter p-piller

:bump: Du har den vackraste avarten....
Blev bara så svartis, blåsippa och FBK....
 
Sv: Gravid efter p-piller

Just det, jag kan tillägga att jag då käkat samma p-piller i 11 år.
 
Sv: Gravid efter p-piller

Hur lång tid tog det för er att bli gravida efter det att ni slutade äta p-piller eller ta annat preventivmedel? Sitter olika preventivmedel i olika länge efter det att man slutat använda dem? :cool:

3 månader ungefär för mig.
/37-åring som ätit piller i ca 17 år
 
Sv: Gravid efter p-piller

Åt samma piller i typ 12 år utan uppehåll & det tog mig 5 år att bli gravid men nu kommer bebben i aug. Kan tillägga att jag hade 3 mf också.
 
Sv: Gravid efter p-piller

17 månader för mig med första barnet... använde sen inga preventivmedel och blev ändå inte gravid på "naturlig" väg...
 
Sv: Gravid efter p-piller

Ngn som tagit P-spruta?? Hur lång tid kan det ta innan man kan bli gravid igen.. Jag har viisligen bara haft den nu i 3 månader men slutade med den då jag inte tål F*n skapet:devil:
 
Sv: Gravid efter p-piller

ni som ätit p-piller..vilken sort ha ni ätit?
 
Sv: Gravid efter p-piller

Jag blev gravid på Neovletta.

Nu har jag p-spruta, som jag haft sen strax efter sonen föddes, och det ser inte ut som om det blir några syskon, så jag lär ta sprutorna lääänge.
 

Liknande trådar

Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 443
Senast: amsway
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
2
· Visningar
524
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Jag funderar på att börja med p-piller igen, och har läst på en del om Qlaira. Verkar ju väldigt modernt, med 5 olika faser och mer...
Svar
15
· Visningar
1 774
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har haft Gestrina som p-piller under många år och det har funkat utmärkt, och jag har ingen mens. Nu är det restat igen och det...
Svar
1
· Visningar
323
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp