Gravera citat om tid/ålder

Singoalla

Trådstartare
Om två veckor fyller lilla mamsen 50 år! :) Jag har hittat ett underbart halsband i silver som jag tänkte gravera någonting på och ge till henne. Frågan är bara, vad ska man gravera?

Jag tänker mig antingen någonting som börjar med "50", "Femtio" eller "Fifty" att göra. Eller något citat om tid, eller ålder som är vackert. På svenska, engelska eller latin. Det får inte vara för långt, då går det inte att gravera, men kanske 10 ord max. Det ska vara vackert eller uppmuntrande, inte "Nu är du ett år närmare döden" :p :nailbiting: :rofl:

Har ni några tips?

Sv: Gravera citat om tid/ålder

Futurum nobis est - Framtiden är vår
Tempus fugit – Tiden flyr
Ars longa, vita brevis est – Konsten är lång, livet är kort

Eller varför inte:

Nil satis, nisi optimum – Endast det bästa är bra nog :D

“You’re in pretty good shape for the shape you are in!” *älskar Dr Seuss!*

Senast ändrad:

Bra tips!! :)

Kommer säkert stava fel eller nåt på det jag valt, skulle vara så typiskt mig :D

Haha, skulle vara härligt!

Eller bara "Fifty and fabulous" skulle också sitta fint! :)

Eller en kombo!

"Futurum nobis est. Fifty and fabulous!" :D

Som tant i 50-åren skulle jag inte vilja ha något om ost, något om förgänglighet eller något om att jag är välbevarad - dvs snygg för min ålder. Får otäcka associationer till formalin....

jag skulle däremot bli glad över 50 och fabulous. om det nu måste vara på engelska.
Varför måste det vara på engelska eller latin? Går det inte att uttrycka sig på sitt eget modersmål?

Som tant i 50-åren skulle jag inte vilja ha något om ost, något om förgänglighet eller något om att jag är välbevarad - dvs snygg för min ålder.

Jag håller med. Jag får en känsla av att TS tänker sig sin mamma som "pigg för sin ålder" eller något liknande, och lite beroende på vilket perspektiv jag intar, så tycker jag att det är lite gulligt eller lite störande.

När min mamma fyllde 50 tog hon Sibiriska järnvägen till Peking, ensam. Mina kompisar och jag tyckte att hon var rena krutgumman. Nu när jag själv inom mycket kort når samma ålder, tycker jag väl snarare att hon åkte till Kina helt enkelt. Som vem som helst, inte som en krutgumma.

Helt rätt! Hon ska springa marathon i maj och fick precis ett nytt chefsjobb. Ung och vacker både på insidan och utsidan!

Jag gick förbi smyckesbutiken igår efter jobbet (blev lite bråttom att beställa då vi åker på resa i helgen). Det blev:

1964-03-29 Fifty and fabulous! :D

På en lite större och tyngre silverring/cirkel så datumet blir på ena sidan och texten fortsätter på andra. Så trär man en silverkedja igenom själva ringen sen. Kommer bli supersnyggt!

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 379
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 967
Senast: Lotus
·
D
Övr. Hund Jag har ingen erfarenhet av valpar under 8 veckor. En liten snabb sammanfattning hur de ligger till: Min tik fick...
Svar
10
· Visningar
1 627
Senast: donna82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama