Grav test?

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

tuggummi_

varför måste man vänta till de dagarna man ska ha mens innan man kan göra grav test? varför funkar det inte tex ett par dagar efter oskyddat sex?
 
Sv: Grav test?

För det tar ca 8-10 dagar för ägget att fästa i livmodern och för att kroppen att börja producera hCG-hormon. Det hormon som ett grav test reagerar på.

Tex. Clearblue har en känslighet på 50 hCG, och 3 veckor efter mens innehåller kroppen mellan 5-50 hCG. Det ökar hela tiden och i vecka 25-40 innehåller kroppen mellan 3 640-117 000 hCG.
 
Sv: Grav test?

varför måste man vänta till de dagarna man ska ha mens innan man kan göra grav test? varför funkar det inte tex ett par dagar efter oskyddat sex?

för att kroppen inte har hunnit producera tillräckligt men "graviditetshormon" för att ge utslag - så tidigt som du beskriver är det inte ens säkert att ett ev. befruktat ägg har fäst i livmodern...
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2
Svar
25
· Visningar
2 601
Senast: Jahopp
·
Gravid - 1år Ok, jag har läst och läst och undrar om jag är dum i huvudet. För att jag ska kunna få ut föräldrarpenning måste jag anmäla...
Svar
7
· Visningar
616
Senast: Manji
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 315
Småbarn Hur fungerar det på er förskola? Jag har ett jobb där jag jobbar helger vilket innebär att jag alltid har ledig dagar på veckodagarna...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 710

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp