Grattis Murray!

PrinceFair

Trådstartare
till placeringen i * på Täby! :bow: :banana:

Jag var faktiskt riktigt nervös när jag stod å tittade (på nåt sätt är de värre när man inte rider själv :D) men ni imponerade stort!!!

Nu får vi försöka få våra hästar å inte massakrera hoppningen så vi vinner nästa gång! :angel:

/ fd Agda, numera PrinceFair

Sv: Grattis Murray!

Tack! :) :bow:

Men har du bytt namn?
Ja, det kändes toppen, avgudar hästen så otroligt mycket. Kollat på filmen, o tydligen så fastnar han med skyddet på oddstavlan. Men, så kan han ju inte fortsätta göra, vad kan jag göra?

Dressyr gick bra, det finns mer att jobba på o bli bättre (det är iof bra, så kan man få ner straffen lite till). Två missar (ett byte och ett avbrott). Men han kändes fin, trots fågelfjädrarna som kom i ansiktet på både mig o honom.
Kändes fin i hoppning, men det blev lite plockepinn. Men det är små saker som jag tror ska gå att träna på. Ska byt bett så han inte bara drar iväg med mig.
I terrängen var han helt super. Tog inte alt. trots att jag höll på att smälla av. Om det var någon mer som var där och tittade, så höll på att glida nerför banken efter.
Så det blev en nionde placering och jag är super nöjd (grät när jag kom i mål) :angel: ;) .

Men du, du vet när vi pratade om det där med landslag. Bosse österlund satt bakom oss innan prisutdelningen. Och under p.u. så sa han någt i stilen med "vem är den där moa berrek, henne har jag aldrig sett tidigare". O då var ju mamma bara tvungen o säga att jag är hennes dotter. O, ja, så kom han fram till att vi var dom som uffe snackat om, o ville ha våran adress o telnr o kommande resultat :eek: :o :) .

Får kanske/antagligen vara med i laget nu också! (flera av dom "självklara" ska starta andra klasser/tävlingar) :p

Men du, i botkyrka, då j*vlar. vad säger du om delad etta igen? :D

jag såg dig oxå! :) hehe
flaggade i banhoppningen!! :) fin häst. synd med nerslagen bara, men det var du ju inte direkt ensam om!

Aha, hade du rosa tröja?
Mjo, han är ju inte särskilt försiktig av sig, men har blivit mkt bättre, hoppar med bättre teknik o rundare rygg. Men med ett lite skarpare bett (ska byta rakt plastpelham) så tror jag att jag år tillbaka honom tidigare och kan mjukna i tid.

Måste bara berömma PrinceFair för fina dressyrstraffen, hoppningen kommer nog lösa sig. Ni kan ju det där.

tack tack, den dressyren är jag riktigt nöjd med! :D

åkte hem och hoppade när vi hade tittat färdigt, och -självklart- hoppade han super....
men jag satt och funderade på känslan och tror att jag åxå ska hitta ett lite starkare bett, så att jag kan få lite snabbare förhållningar

Klart vi blir delad etta i botkyrka! vad sägs om 33 i dressyren, 0 i hoppningen och 0 och samma tid i terrängen :D ?

Super om du får vara med i laget åxå!!! Efter den terrängen borde det ju inte vara någon tvekan :bump:

Dressren var ju kanon ju. Hoppningen vet jag ju att ni klarar så han hade nog bara en dålig dag. Blir bättre skall du.

Då kan man nästan säga att du är med i landslaget nu då! Bosse Österlund pratade om dig....... :confused:

Birke skrev:
Då kan man nästan säga att du är med i landslaget nu då! Bosse Österlund pratade om dig....... :confused:

Alla juniorer som rider lätt klass med bra resultat och har startat * är med i landslaget, säga vad man vill om det men så är det :smirk:

Är Murray junior nästa år oxå så kan hon nog räkna med att få vara med :)

Ja så enkelt är det för juniorerna, dom är ju typ hur många som helst i den där truppen.
I YR truppen finns ju en del som inte ens ridit ** än

Senast ändrad av en moderator:

fio. skrev:
Alla juniorer som rider lätt klass med bra resultat och har startat * är med i landslaget, säga vad man vill om det men så är det :smirk:

Är Murray junior nästa år oxå så kan hon nog räkna med att få vara med :)

va? e de sant? e de verkligen så lätt??
kanske lite väl.. trodde man iaf borde ha bra resultat / placering i *..

Jag tycker det är kul att landslagsledningen verkligen tittar på resultat man gör! Placering i * brukar vara landslagsplats för juniorer o ser man på YR så räckte det även för att vara aktuell att rida EM
(Linda Carlsson/ Zebulon) Jag kan inte tycka att 1 genomförd ** idetta fall i Gärds i maj heller är kvalificerande! Seniorer verkar ha hur svårt som helst att bli aktuella. Fio brukar väl vara ute en hel del så du vet väl vilken stötting du brukar få. Ekonomiskt måste det väl vara back varje start man gör internationellt på den nivån! Startavgifter, transporter o ledigt från ordinarie arbete. Det kanske därför seniortruppen är så liten. Fixar du egna sponsorer? Som junior har man väl oftast föräldrar som stöttar.......

Senast ändrad av en moderator:

Du måste nog träna lite hoppningen innan du blir aktuell! Obs. Skämt! :banana:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 169
Kropp & Själ Försök orka igenom texten för jag behöver hjälp! :) För att försöka göra en väldigt lång historia kort så har jag en vän eller numera...
2
Svar
24
· Visningar
2 336
Senast: Aliche
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 308
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 462
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka