Grattis Murray!

Sv: Grattis Murray!

Ja inte vet jag. Jag o sigge ska göra så gott vi kan så får vi väl se vad som händer. Men herregud liksom, har ridit i 5 år, haft häst i 3, tävlat fälttävlan i 2 år. O nya hästen har jag haft i ett halvår. Jag måste få rutin även om hästen är en klippa och kan och alltid ställer upp.

Lycka till! Det kommer säkert att bli bra :banana: Ta inte för allvarligt på det hela utan ha roligt! Dina föräldrar kanske inte är som vissa andra att man köper en ny häst så fort det inte stämmer för att platsen i landslaget är det sista man ger upp!!

Ja typ Noll stöttning :D Förbundet betalade iallafall startavgiften till världscupskvalet + uppstallning osv och det hjälper ju till ca 3000kr annars får man ju betala allt själv, nu har vi ju åkt tillsammans utomlands så då blir det ju billigare, i Bonn senast så var vi ju 3 ryttare i samma lastbil så det är ju så vi får göra för att komma undan lite billigare.

Nä jag kan inte heller tycka att en enda genomförd start i en nationell ** kan vara kval till EM för YR. Kravet har ju faktiskt legat på start i *** så sent som förra året :eek: My och Barman var enda undantaget.

Tror inte att nån förälder köper ny häst pga landslagsplats..Kanske för att häst och unge inte stämmer ihop kan vara en anledning. Landslagsplatser ges väl inte ut så där bara. Bosse är runt och kollar junior häst och ponny under året för att hitta nya ekipage som KAN vara aktuella. Flera nya ryttare ska rida häst nu i höst och ska tävla * i tyskland .Allt kan hända ..

Birke skrev:
Lycka till! Det kommer säkert att bli bra :banana: Ta inte för allvarligt på det hela utan ha roligt! Dina föräldrar kanske inte är som vissa andra att man köper en ny häst så fort det inte stämmer för att platsen i landslaget är det sista man ger upp!!

Ja juniorerna / föräldrarna är helt galna efter hästar, jag har blivit totalt nerringd av folk som vill köpa Barcelona, särskilt efter Falkenberg då hon ledde efter dressyr och terrängen. Och eftersom Niklas red tar alla liksom för givet att hon är till salu :confused:

Hebbeli skrev:
Tror inte att nån förälder köper ny häst pga landslagsplats..Kanske för att häst och unge inte stämmer ihop kan vara en anledning.

Det roliga är ju att vissa ungar verkar inte stämma med någon häst :devil:

Jag VET att det är så! Titta på juniortruppen i år.

Jag var där och tittade också! Tyckte det såg jättebra ut. såg ut att vara bra flyt hela vägen, många fick knackiga språng eftersom banan var så knixig, speciellt på vattnet. Såg iofa inte varken banken eller oddstavlan eftersom de hindrena låg bakom riktiga oddstavlan..

Jag har också hört bra saker om dig, eller kanske framförallt om din häst ;) :D

Förstår också nu när jag såg vilken klubb du red för att du har dte lite "Jobbigt" med lagledaren :smirk:

Vilken häst! Jag skulle oxå vilja köpa henne! Synd på banhoppningen i Falkenberg men jag tycker att Niklas fick ta på sig det, han red lite mesigt in i kombinationen. Har du tagit något föl på henne? :love:

Shudde skrev:
Jag var där och tittade också! Tyckte det såg jättebra ut. såg ut att vara bra flyt hela vägen, många fick knackiga språng eftersom banan var så knixig, speciellt på vattnet. Såg iofa inte varken banken eller oddstavlan eftersom de hindrena låg bakom riktiga oddstavlan..

Jag har också hört bra saker om dig, eller kanske framförallt om din häst ;) :D

Förstår också nu när jag såg vilken klubb du red för att du har dte lite "Jobbigt" med lagledaren :smirk:
Tack =)
Jo, allt kändes bra, inget konstigt med smalhindrena eller så. Kunde ridit lite mer på vattnet, men nu var det ju ganska enkelt så det gick bra, men vart så lycklig att vi klarade trakhenern :D .
vadå?? :) nu vill jag höra :angel: ;)
Ja, fast äsch, orka bry sig längre, vad missar jag i lag, förutom lagsm? H*n har ju inte gjort laget ännu och h*n har sagt att jag är mkt intressant. Ärligt så bryr jag mig inte, nu slipper jag bestämma själv för om jag inte är med i laget så åker jag till leksand istället o träffar UJ.

hehe, näe mest att du hade en jättetrevlig häst och att det var så kul med elever som var nöjda :D.
Är leksand samma helg som udden? Åk till leksand istället, då får du ju träffa mig oxå ;) .

Birke skrev:
Vilken häst! Jag skulle oxå vilja köpa henne! Synd på banhoppningen i Falkenberg men jag tycker att Niklas fick ta på sig det, han red lite mesigt in i kombinationen. Har du tagit något föl på henne? :love:

Lite mesigt :angel: Han red på 7½ galoppsprång fram dit. Hon har faktiskt fått ett föl e:Nactus men hon skall få fler senare :p

Shudde skrev:
hehe, näe mest att du hade en jättetrevlig häst och att det var så kul med elever som var nöjda :D.
Är leksand samma helg som udden? Åk till leksand istället, då får du ju träffa mig oxå ;) .
"Elever som var nöjda" hmm. vilken tränare är det? (du kan pm:a) :D
Nja, Leksand är helgen före. Men tävlar i botkyrka helgen före leksand. O han kan inte gå tre helger i rad.

Birke skrev:
Du måste nog träna lite hoppningen innan du blir aktuell! Obs. Skämt! :banana:
Väldigt roligt :mad: var faktiskt placerad i 130 så sent som i maj.....men träna hoppning är vad jag ska göra, så i helgen kommer man att synas på lokal hopptävling för första gången på över 1 år :D

PrinceFair skrev:
så i helgen kommer man att synas på lokal hopptävling för första gången på över 1 år :D

Oooh att du inte skäms :angel:

(Obs! Ironi, för det finns alltid dom som inte fattar)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 169
Kropp & Själ Försök orka igenom texten för jag behöver hjälp! :) För att försöka göra en väldigt lång historia kort så har jag en vän eller numera...
2
Svar
24
· Visningar
2 336
Senast: Aliche
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 308
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 462
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka